AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.097

V12 känsliga Tändstift ?

Visa användare
86
GrevenTboda
528i 24v -99
520i 24v -95
Någon som vet om Gamla V12:an är känslig för tändstift? sort osv.? min vill nämnligen "sura" igen lite efter byte av stift.
Visa användare
86
GrevenTboda
528i 24v -99
520i 24v -95
Alpinamotor är det skall tilläggas...
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Surar vid kallstart? Skulle vara för kalla stift då..
Körde min fd 750 på biltema stift, och märkte ingen skillnad mot original..
Paap Reeder
Jag kan säga att min är extremt känslig för stiften. HC åker upp direkt ... även om elektrodavståndet skulle variera.

Bosch original är ok. Även de av NGK speciellt framtagna stiften till bl a M70 är ok.

MVH /// Paap R

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Beru-stiften då som både BMW och Mekonomen säljer? Borde inte BMW sälja bättre grejer till M70`n? Eller är det bara jag som fått för mej att berus stift känns lite av snikproduktion?

MVH Robban B
Visa användare
86
GrevenTboda
528i 24v -99
520i 24v -95
Tackar för svaren. hittade andra fel. högra sidan på motorn missar och dummar sig. kolet i fördelarlocket var bortbränt... bytte utan resultat. antagligen är den bränt längre in i locket, väntar på ett nytt så får vi se....
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Men måste dock tillägga att jag fick finfint HC med just Berustiften innan jag bytte till Bosch bara för sakens skull.

MVH Robban B
Paap Reeder
Är nästan säker på att Beru "dragit tillbaka" sin rek för montering av UXF 79 i M70.
När jag 2004 "borrade i tändstiftsdjungeln" för M70 har jag för mig att Beru svarade så på min förfrågan.

Har själv investerat i 12 st Beru för sisådär 75:-/st ... men det var då det.

MVH /// Paap R

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Vet du vad exakt som gjorde att dem drog tillbaka sin rekomendation för M70? Vad jag vet så säljer fortfarande BMW här i västerås i alla fall beru-stift fortfarande till M70:n, åtminstonde så var det de dem sålde åt mej för 4 månader sen när jag bytte stift sist. Har dem kanske missat något?

MVH Robban B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.