AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
733

insug m20, packningsbyte

ac
89
acreature
e30 320i -84
Goddag!
Någon som vet vad det är för hål som är mellan 3&4ans cylinder? Alltså i toppen.

Går det att byta de 5st packningarna utan att tömma någon kylvätska? samt hur gör man med röret som är fjäderbelastat?

Bilen de rör är en 320 84a.
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Om det är packningarna mellan insuget och toppen kan du byta dem utan att drenera. Du har antaligen som jag att det går en loop med kylarvätska vid trottelspjälet men om du vilker undan hela insuget ska det nog gå att få ur vägen utan att ta loss. Röret med fjädern är vevhusventilation och går mellan sumpen och insuget, bara att trycka ner och lirka ur.
ac
89
acreature
e30 320i -84
Okej låter fint det, men vad är det för kanal mellan 3 &4an? se nr 2 här Länk
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Det är där vevhusentilationen går in i toppen. Så det är en liten special packning där.
ac
89
acreature
e30 320i -84
Är det någon mer som kan bekräfta att det är vevhusvent. där? tycker de verkar som en vatten kanal eller olja.

Blacklime, jag tvivlar inte på dig men vill bara inte stå och få mig en chock ifall det nu skulle vara en vatten kanal.

mvh
alex
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Eftersom det är ventialtion från tråget som kommer det med en del olja där så det är ofta en del olja som ligger där. Men om du har vatten där så har du en brusten kylkanal.
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Nej förstår att du har ett andra utlåtande det är lugnt. Men vad jag vet finns det inga öppna kanaler där, bara isåfall de kylslangarna som går till trotteln.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.