AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
811

Höjdjusteringen framlyktor e46

Tja!

Höjd regleringen på min höger framlykta har lagt av på min 318i -02. Snackade som hastigast med en bmw-verkstad som snacka om nån motor som sköter detta. Det var nån vecka sedan, minns inte säkert vad han sa om den kostade 400 kr + moms eller nått sånt. Kanske nån som vet detta?

Min fundering är egentligen hur mycket priserna i tyskland på såna saker skiljer sig mot de svenska. Har en vän som ursprungligen är från tyskland och hon är där nu tillfälligt och jag funderar på om det kan vara värt att be henne köpa 2 såna motorer (även vänstra liksom hackar ibland när den justerar då man startat bilen så den är kanske på väg att gå sönder också). Så ni är det nån av er bmw-fantaster som har koll på ungefär hur som brukar skilja i pris i tyskland mot sverige?

Nån annan grej som kan vara kul eller bra att ha till bilen som är mycket billigare där?

Tack på förhand
/Andreas
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
400 är kanske inga pengar för att springa iväg till Tyskland för... Problemet är väl snarare bytet. Det är nog lätt att bryta sönder något men omöjligt är det nog inte. I värsta fall finns nya strålkastare att köpa för 2500.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Nej det är sant att 400 kr inte är så värst mycket. Men om jag ska ha 2 så landar vi på 1000 spänn med moms. OM jag nu minns priserna rätt. Och om då priserna är kanske hälften så stora där så sparar man ju en 500ing och får samma delar. Bytet har jag inte funderat så mycket på än. Det är så kallt och tråkigt ute (snöigt som fan, bor i Kiruna). Finns det nånstans på nätet några sprängskisser eller nånting där man kan se ungefär hur det sitter ihop?

Kanske nån här på forumet som bytt dessa motorer?

Och som sista fundering, kan det vara mycket billigare att köpa helt ny strålkastare i Tyskland? Nu gissar jag givetvis 100% men om vi leker med tanken att dom skulle kosta 1000 spänn i tyskland så är det ju nästan värt att ta 1-2 nya lyktor på en gång istället för att ge sig på eländet att byta motor/motorer.

/Andreas
2005 års pris ca. 1200 kr per sida...
Men det löste sig med lite CRC på elkontakterna till höjdmotorer,
har funkat sen dess.
Är det byte av motorer för 1200 kr lr lyktor helt å hållet?
Bara höjdmotor+arbete per sida på Novation i Uppsala
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.