AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.044

Nån som har erfarenhet av mr cap, ditec eller tefcar?

Funderar på att göra en behandling på min bil och vet inte vilket företag man ska välja.. vad har ni för erfarenheter av mr cap, ditec och tefcar?
Är det nån som lämnat in bilen i värnamo eller gislaved ?

tacksam för svar!!
/Johanna
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
När det gäller lackskydd är det hantverkarens polering innan som är det viktigaste. Jag har provat Ditec, Mr Cap, Buff n Shine, Wellkept samt en del andra nonames. Ditec är det enda jag varit nöjd med och godkänt med mina egna höga krav. Kört med nästan uteslutande de sista 10 åren´varvat med att prova ngr nytt emellanåt. Ditec skiljer sig mot en del annat för det går knappt att avfetta bort. Om du byter bil typ varje år räcker det nog med en polering och ettårslackskydd medans behåller du den längre är en ditecbehandling bäst. Har en i sthlm jag använder, åker gnm halva stan för att komma dit. www.j-sandell.se
Nedåt Vmo-pmr har jag inte koll.
Mvh
Asken
tack för svaret:) Kanske skulle åka förbi ditec i G-ved och se hur dom verkar där...
Vet att Ditec med Jimmy i spetsen är klockren här i stan.
Var ute och handlade lite polerprylar av honom och jag förstod mellan raderna att han var sugen på att anställa någon. :-)
Tack men nej tack, vill inte slita med rekond på heltid.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Mr.Cap enligt mig, har själv praktiserat hos Mr.Cap i Kungsbacka för några år sedan, fick ett otroligt bra intryck av dem, så kan tänka mig att de andra Mr.Cap firmorna håller liknande klass.

-
Snart i högersitsen på Airbus A320!
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Hej

har ingen erfarenthet men med alla forum om behandlingar så handlar väl allt om hur noga den "anställde" på de olika företagen är, alltså grundarbetet.
Så jag skulle gå enbart på referenser i din stad.
Har hört att vissa är jätte missnöjda med tex! mr cap och vissa varit jätte nöjda. Och beror enbart på hur duktig och noga den anställde är.

gott nytt år på er

mvh

martin
stma
Hej!
Hoppas inte tråden är "död".

Jag har en lite mer teknisk följdfråga från erfarna;
Eftersom vi fått ett Ditec-center här i Karlshamn, så funderar jag på att göra en sån här behandling eftersom min BMW750 är Ditec-behandlad innan (vet ej hur många år sedan, men minst ett par tre (importerad, avställd och jag har haft den ett år).

Grejjen är att den har fått en massa fågelskit på sig som (vad det synes) etsat in i lacken förmodligen under avställningsperioden/erna.
Frågan är om det bara är i själva Ditec-behandlingen?
Ser lite skumt ut, men bara för ett vant öga.
Bilen är "cosmos-svart metallic, individual".

Kan man polera bort/fixa detta med behandling och bra förarbete från ditec:s sida eller finns några andra tips?

Hur ser jag om den ursprungliga behandlingen finns kvar?

Jag har kört av bilen själv med senaste "sonax lackrengöring med långtidsskydd" -Aluminiumflaska, och "vanliga sonax" flytande hårdvax, mitt gamla vanliga sedan slutet på 80-talet.
Inga maskiner, bara handkraft och råstyrka (samt glatt humör och karate-kids-influerad entusiasm).

Jag har lackat ett 10-tal bilar genom åren (Accryl och syntet) och slipat ned den ena efter den andra, sprutspacklat och handspacklat plåtrent (farsan är veteranbilsfantast och målare), även bilar som har varit lackade med båt-färg, stått i skogen, hel-sunkiga mm., haft 4 svarta bilar , men aldrig sett något liknande från fågelträck? (liksom svullnat).
Är detta Ditec- behandlingen som "svullnat/etsat" och går lätt att polera bort för en van ditec-nisse?

Hoppas någon vet, för jag har aldrig gjort någon sådan här behandling, eller upplåtit åt någon annan.

En erfarenhet;
En svart bil lackar man inte utan fatal överkapacitet på utsugningsfläktar, det blir mörkt annars!

Bilen är helt ok på 10 cm håll för vanligt öga, även mitt men....

/Steve

S-et
Let The Good Times Roll
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.