|
|
|
|---|---|
|
Motoroljelampan lyser fastän att de är bra med olja i motorn.. Nån som vet vad detta kan bero på? | |
|
Inget oljetryck, pumphaveri kanske? Skulle inte starta utan att veta mer! JIK |
|
|
Aha okej.. Jag köpte en oljetryckmätare idag och ska testa den imorrn. om de är tryck kanske de är ett elfel nånstans..? Jag har hört att de är "vanligt" att elen krånglar |
|
|
Det är inte vanligt att elen krånglar vad jag vet... |
|
|
Hej, är det den gula oljelampan för nivån som lyser kan du kanske ha samma fel som jag har på min 330. Enligt BMW är det troligtvis en trasig givare. Den byter man i samband med oljebyte och det är helt ofarligt så länge man har koll på att det finns olja i bilen. Det bör räcka att kolla stickan varje gång i samband med tankning. Ska du byta givaren måste oljan tömmas också och det kostar ganska mycket i onödan om oljan ändå är fräsch. Är det den röda för trycket så kan det nog vara allvarligare. Mvh |
|
| Tänkte inte på det - på din bil, PeddaGedda, är det väl en checkpanel i taket. Om det lyser rött för Motoröl där och oljestckan visar att det finns olja, gäller naturligtvis oljestickan. Om oljetryckslampan lyser i centralinstrumentet är det ju värre! då skulle jag nog testa oljetrycksgivaren/byta den hellre än att pröva alltför länge med att låta motorn gå med lysande lampa och mer eller mindre sannolikt utebliven smörjning | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.