|
|
|
|---|---|
|
Jag är så jäkla sugen på att lacka mina bromsok gula eller röda. Skulle bli kanonsnyggt, riktigt racerstuk... Är det nån som gjort detta och hålls färgen kvar med allt bromsdamm och grus och skit som far omkring under hjulhusen? hur funkar det med tvätt? Är de lätt att montera bort? Hur gör jag för att blästra och lacka själv? (Har tillgång till kompressor) Nåt man bör tänka på? Många frågor... Vore kanonkul om nån ville ta sig tid så man kan få racerstuk på pärlan till sommaren... mvh johan jonsson | |
BmwPojken |
Det finns speciell färg till lackning av bromsok, saluförs av Foliatech, kostar ca 300 kr för komplett paket. du "penslar" på färgen. |
|
Köp bromsoksfärg på OK för typ 70 spänn...blir grymt! Det är en värmetålig färg som man sprayar på! HAr själv gjort det! |
|
|
535mannen: Måste oken vara rostfria eller räcker det med att man tvättar dem och stålborstar dem? önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87 |
|
|
Köp Hammarlack på OK och pensla på ett lager först, sen sprayar ni på ett par lager till( för en finare yta ) och avslutar sen med lite klarlack. Garanterar att det sitter. Hammarlacken kan målas direkt på rost, MEN blästra gärna oken först så blir det kanon. Detta kan också göras på skivorna( trummorna ), blir riktigt bra. Kimpa. |
|
|
----->Carl L! JAg hade nån stålsnurra som jag satte på borrmaskinen...blev finfint och fort gick det, sen torkade jag bort all skit med T-röd! Lycka till! PS: Mekonomens röda okfärg rekommenderas INTE den är neonröd/orange. |
|
|
Kan man använda hammarlack även till dom främre bromsoken? klarar färgen värmen eller finns det ngn speciell hammarlack för höga temperaturer? Mvh Micke t |
|
pjotor. |
Vanlig hammarlack tål bara 80grader. |
|
Hammarlacken tar ca 6 veckor på sig att härda riktigt( dock monteringstorrt efter ca 6 tim ) och då är den mycket svår att få och släppa. Därför klarar den också rel. höga temperaturer, och hur varma blir egentligen oken vid "vanlig" körning...... Kimpa |
|
Deliq |
Vem äger en M3 coupé och kör vanligt?? Farmor Anka ?? ;-)) M V H // Deliq |
|
Tjenare. Jag köpte nån slags båtfärg och målade mina ok med. Först så gjorde jag rent dem med stålborste. Sedan tog jag primer (grundfärg). Till sist så pensalde jag på med röda färgen och det blev mkt bra. Bild på bilen (syns lite iaf): Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Deliq |
Såg ju riktigt bra ut, hur länge har färgen suttit M V H // Deliq |
|
Tjenare. 8 mån och ingen tendens alls till att släppa. Glänser lika mkt varje gång jag tvättar dem. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Deliq |
>bumper Vilka färgfabrikat använde du dig av? Andra kanske inte håller lika länge. Vill gärna veta då jag tänkte prova själv. M V H // Deliq |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.