AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.151

bmwåterförsljare och mini?

har på senare tid märkt att många bmw återförsäljare iten har några mini-bilar... ska inte dem säljas hos bmw eller??? och nu när en ny modell lanserats borde ddet väl vara ännu mer aktuellt???
Transocean
Hellre än Mini cooper än en bmw 1 serie!

Juha
Transocean
EN inte än Mini heter det visst!

Juha
Transocean
Dags för MINI FORUM?

Juha
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
bmw_jerry:

Det är bara vissa ÅF som har Mini i sitt sortiment.
De du reagerar för, har dessa haft nya Minis i hallen tidigare?
Mr.Nullzwei om vi t.ex tar m-bilar i eskilstuna.. dem hade mini när mini kom och ett tag därpå... på deras kort så st¨r det mini och bmw återförsäljare men jag ser itne en ända mini där
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
M-bilar i västerås har Mini, så du/ni får åka till granstaden!
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Gick in i hallen hoss BMW-återförsäljaren i Kristianstad.

Titta in i hörnet där Mini-bilarna brukar stå, tänkte spana in deras S-modell innan jag går och beställer lite reservdelar till min BMW...

Men den var borta, fanns inga Mini:s kvar!

Tittade ner mot andra änden av hallen och det visar sig att de slängt ut alla Nissan-bilar och ställt Mini-bilarna där de en gång stod.

He he...

_____Vraum!_____
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
När nya Minin lanserades -01 så såldes den av i stort sett alla BMW-handlare. Här i norra Sverige såldes Mini av både Lindholms Bil i Umeå, Englunds Bil i Luleå samt Ivars Bil i Hoting och Storuman. Idag får ingen av dessa sälja Mini, vilket gör Novation i Uppsala till Sveriges nordligaste Mini-handlare. Bra täckning på åf-nätet då man geografiskt sett har "missat" mer än halva Sverige...

Synd att ingen av de nordligast belägna handlarna inte anses goda nog att få sälja Mini. De säljer då nya BMW i minst lika stor omfattning som de flesta handlarna i södra Sverige, särskilt Englunds i Luleå som är en av landets starkaste BMW-handlare!

ÖVRIGA BILAR:
Volvo S80 D5 -07, MG ZTT 180 -05
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
MINI släppte nyligen sin nya MINI version så gamla MINI:sar har fasats ut.
Det kan förklarar att det saknas MINI:sar hos vissa ÅF då den gamla modellen i stort sett är slutsåld, och den nya fortfarande kämpar med att möta efterfrågan hos kunderna.
Brist på MINI:sar just nu.

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
På tal om MINI...
Sedan 2001 har BMW AG sålt 850,000 MINI:sar (R50, R52, R53).
Snacka om lyckad affär då BMW AG plockade russinet ur kakan, och enbart köpte namnet MINI ;)
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Snatto:

Anledningen till att "de slängt ut alla Nissan-bilar och ställt Mini-bilarna där de en gång stod" är för att företaget. i likhet med många andra tidigare Nissan-ÅF, inte längre har agenturen för märket längre.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nya MINI dras med vissa leveransproblem, och nya "S" har inte gått i produktion ännu pga bränslepumpsproblem. Kanske är det så att man sålt alla "gamal" MINIs och väntar nu på nya?
jo visst kan det vara så men m-bilar i eskilstuna har itne haft mini på flera år
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
bmw_jerry: På BMW-firman jag jobbar på har vi aldrig haft några Mini, däremot går de att beställa hos samtliga BMW-återförsäljare.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Masten,

Inte riktigt, i Danderyd går det inte att beställa Mini. :)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Det var det jävligaste... :)

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.