|
|
|
|---|---|
|
Hej passar 16" fälgar på en m3 e36? går dom på eller är bromsarna förstora? MVH Jimmy | |
| Vad jag har hört ska 16 vara för litet... ska vara 17.... | |
|
Skall finnas vissa 16" som passar. Vilka vet jag dock ej och det är säkerligen endast ett fåtal så utgå från att dom inte gör det. ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
Ok hmm då är det ingen ide att tänkte på 16" att ha bilen att stå på. kör 17" men tänkte sätta på nya sulor och inte låta bilen stå på 17" bättre o ha bilen stå på nå annat skit i garaget. vill inte att mina fina motorsport fälgar ska bli förstörda eller är det storriskt att dom blir lite vinda? på min förra bil jag hade så blev 17" riktigt i obalans när den hade stått med dom över vintern. MVH Jimmy Tack för snabba svar. |
|
|
BBS RS 16" fungerar bra! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
| palla upp bilen... | |
| Jo kanske får göra som lepras1 säger får väl palla upp bilen. men hur kan bara vissa fälgar av 16" passa? låter ju konstigt? vad är skillnaden på bbsrs och andra fälgar? | |
|
Jag har 16 tums Nardi fälgar med R-däck på min. Där är inte många mm kvar till oket men det passar. Kör med e34 fälgar "antares stilauto" nu med vinterdäck även de 16 tum men fel et(inpressning) för e36. Prova innan du köper om fälgarna inte är för långt borta. Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
| Men hur är det om man skulle få dit 16"arna hur är det för värmen o skit när det är så nära bara någon mm ifråN? det är ingen fara? | |
| Om det går bra med plåtfälgar passar E34 IX, 7x16 på m3 3,0 och 3,2. | |
| ok men då måste jag försöka få tag på sådana. kan ju inte vara så lätta att hitta. | |
| Jag har org plåt fäljar 16" bak på min, men drag däck på de passar fint! Fram vet jag inte hur de skulle bli. då jag har 18" eller 17" då. mvh stoffe | |
| e36 plåtfälgar 16x7 går i bromsarna fram på m3, kolla via en vanlig däckhandlare om han kan ta hem plåtfälgar till e34 ix det gjorde jag, men det är ju några år sedan nu. | |
| Tackar jag ska höra efter =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.