|
|
|
|---|---|
|
Nytt försök med ny rubrik så får vi se om det får ligga kvar... Jag har en BMW 525i -89 (m20 motorn antar jag). Jag har läst på forumet och vore tacksam för ett rakt och enkelt svar på om det sitter kamkedja eller kamrem i just min bilmodell. Problemet med just min bil är att den på sistone har tappat det där speciella "stinget" vid 3000-3500varv som tidigare var mycket märkbart. Kurvan är således tristare än tidigare. KAN detta bero på att kamkedja/rem är i behov av byte eller finns det möjligen något annat man bör kolla upp innan man rusar iväg för byte? MVH / Magnus Eriksson | |
|
Kamrem. Har du bytt tänddelar , bränsle och luftfilter osv. Tickar den mycket? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
den tickar en del när den är kall.. /Magnus |
|
|
glömde tacka dig för ditt raka enkla svar ;) /Magnus |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Eventuellt så börjar kamaxeln ge sig, det brukar bli en klart tröttare bil när cylindrar inte får full fyllning.Eller att avgaserna inte hinner ut.Du får väl titta hur det ser ut under kåpan. MVH Hasso |
|
taskigt det låter... nån som har en prisbild av vad det kan kosta att byta kam? Troligtvis bör man väl byta lyftarna åxå i samma veva eller? /Magnus |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Inspektera först,oroa dig inte i förväg:)) MVH Hasso |
|
hörde nån som pratade om nån luftningsslang som kunde vara igenproppad... vad är det för nåt? /Magnus |
|
|
Har du inte bytt tändelar och filter på ett tag , kan det vara bra att börja med det. Igensatt bränsle och/eller luftfilter kan göra mycket på effekten. Om du lyfter ventilkåpan för att inspektera kammen kan det vara läge att ställa ventilspelet , då du ändå är där och rotar. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.