|
|
|
|---|---|
|
Tja. Jag har sett på modellguiden m.m att e36 318i har 115hk och 318is har 140hk. Vad är det som skiljer motorerna åt då 318is'en har 25hk mer än 318i?. | |
|
Det mesta utom blocket är helt annorlunda i M42/M44 motorn (318is 1.8 L respektive 1.9 L) gentemot en vanlig M40/M43. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Ok. Tänkte att man kanske kunde få upp effekten något ifa man köper en e36 318i Touring, för den bilen finns ju inte som is. Det hade ju varit ett sätt att försöka fixa en bruksbil som inte kostar så jättemycke o ha, men ändå accar hyffsat o går bra. |
|
|
Största skillnaden är väl att IS är 16 ventilare? |
|
|
Hur snabbt har ni fått upp accet på era e36 318 Touring?. Enligt den fakta ja har fått tag i så accar dom 0-100 på 11,7 sek. O den tiden hade varit kul att ändra på. |
|
|
Största skillnaden är att det inte finns några likheter. Det är två helt olika motorer. 320 touring är väl ett billigt altenativ som jag skulle föredra framför en 318. |
|
| Ok. Själv vet ja inte riktigt, men en 4a låter billigare i mina öron än en 6a. Annars så har jag sett att flera tycker att en 318 är billigare och att t.o.m 323an är ett mer ekonomiskt alternativ än 320 om man ska ha 6a. Men det är väl en smaksak. | |
|
tror inte det är så väldigt stor skillnad jmf med dom små sexorna, en 323a vore nog det vettigaste allternativet, modernast motor med alublock och vanos, samt väldigt underskattad prestanda, går i det närmaste som en 2,8L.. /mvh jocke |
|
| Man kanske kan säga att det i stort sett bara är försäkringen som skiljer modellerna åt :D. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.