|
|
|
|---|---|
| nu kommer kyla igen!!!!!!!!! då fryser dörrarna på min e38 höger och vänster fram.jag orkar inte längre,vad skall jag göra ,har provat med lås spray i alla år orkar inte längre!!!!!!!! | |
|
Hmm..på min med, men bara om det har regnat eller efter tvätt. låter som ditt problem är mer konstant? Har du kallgarage?...står bilen på ett sådant sätt att du får kondens i låsen? Är bara låsen torra när det blir kallt skall det inte vara några problem. Mvh Skalman |
|
| det är så att när jag öppnar dörren och sedan skall stänga som det inte går ,dörren fastnar inte i läge, utan jag får köra en bit med handen på draghandtaget sedan går det att stänga dörren som vanligt.skit jobbigt år efter år... | |
| du frågade om jag hadde kallgarage,det har jag inte bilen står ute hela året . | |
|
ok.. låter som du har ett "kondens/kyla" problem annars skulle inte låset frysa. Plocka bort dörrsidorna och smörj med en kombinerad låsolja/frysskydd. När du smörjer genom nyckelhålet kommer du endast åt låset och inte själva mekaniken där problemet sitter. Mvh Skalman |
|
| om inte dörren går att stänga är det ju inte låset som frusit utan själva "haspen" som ska kroka tag i fästet i b-stolpen. spruta lite olja på låsmekanismen som sitter i bakkant på dörren så ska det nog funka. | |
| det är inte där det fryser,utan det är någonstans inuti dörren,när jag sitter i bilen med värmen i bott så knäpper det till inuti dörren och sedan funkar den.. | |
|
Har exakt samma problem på min E38-97...jävligt irriterande. Som jag har uppfattat det beror det på kondens inuti dörren i första hand, inte så lätt att förhindra, frågan är om man kan smörja-spraya någon-några strategiska punkter i dörren för att slippa åka runt och hålla igen dörren som ett jävla fån tills det tinat upp varenda gång. |
|
|
Jag hade samma problem, främst på pasagerardörren på min E38, och jag är också övertygad om att problemet är att mekaniken _inuti_ dörren behöver smörjas/frysskyddas. Jag kom emellertid mig aldrig för att göra det, för sedan jag skaffade mig en temp- och tidstyrd DEFA kupévärmare har jag inte haft problemet med dörren, och dessutom slipper jag skrapa rutor och har alltid en varm&go bil när jag kommer på morgonen :-) Rekommenderas varmt! Mvh. /Kjell |
|
| plockade bort den lilla plastpluggen i gaveln å sprayade loctite teflon lite varstans därinne, mitt problem löst i alla fall. | |
|
Samma sak med min E38, båda framdörrarna jäklas. Vet inte hur många ggr jag har fått krypa in genom bakdörrarna, förbaskat pinsamt...Men jag gick den långa tråkiga vägen, och plockade ner båda låskistorna för rengörning samt "inoljning". Har fungerat bra efter den operationen, det vill säga förra året. På tal om kondens vill jag höja ett varningens tecken. För två år sedan, naturligtvis när det regnade så förtvilvlat så lade torkarna av. In till auk.BMW verk. för rep. Gick väl inte så bra, jag fick betala drygt 5000:- men inga torkare....Dom hittade inte felet, bara byte grejor i onödan. Jag lärde förresten meken dom olika ingångarna på ett fyrstifts relä, de ni..!! (Det är alltid kul att dela med sig av sin kunskap.) Jag kunde ju inte åka omkring i regnet utan, så jag gav min fasen på att fixa felet. Och jag fann det, jag hade en sjö nere i lådan för säkringar & DME:n. Och där sitter ju reläer till torkarna.....Vi kan ju säga att dom ej var IP klassade. Men inte bara där, utan vattnet hade fortsatt ner med hjälp av kabelstammen till "passagerargolvet" och där finns ju lite andra el grejor, kan man väl säga. Så som sagt ett varningens tecken (hoppas Hågge läser detta, vill inte måla fan på väggen men ändå) och det jäkliga är ju att man inte märker något pågrund av mattornas tjocklek..... Må väl BMW vänner. Nu skall jag ut och leta el.fel. Ja, det har hänt igen..... Men denna gång är det den stora motorn som inte går. Och auk. BMW verk. gav mig ett kostnadsförslag på 75.000-100.000 för denna rep. DET ÄR SANT Jag tror att jag provar själv... Natti, hälsningar från Skåneland Sensmoral: Liten motor billigt, stor motor DYRT.....Men det vet vi väl redan. Natti som sagt. Nisse Forsberg |
|
|
Mina dörrar fryse jämt! Hopplöst! Lyckades dra sönder handtaget på förarsidan när jag skulle in i bilen, så nu får jag alltid öppna inifrån! En liten 'vippa' som drar i vajern när man lyfter på handtaget som gått av.. Ska jag ha den från skroten så hamnar jag antagligen att köpa en hel låssats! Är jävligt missnöjd med den konstruktionen! |
|
|
Det ända som hjälper helt när dörrarna fryser är att ta isär hela låsmekanismen, och rengöra och sedan smörja. Och att handtagen går sönder om man försöker öppna en dörr med frusen låsmekanism är ju inte så konstigt kanske, kan ju hända på de flesta bilar. /Peder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.