AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.304

Skillnad på äkta och fake M3 GT/CAB 17"-hjul?

Har nog bestämt mig för ett set m3 gt/cab-hjul till 323;an till våren för att få ett skönt orginal m3-stuk på den tillsammans med sänkning och lilla läppen fram.
Dessa hjul har ju en text som går "runt" fälgen, men texten skiljer ju sig tydligen från fälg till fälg.
Har kollat runt på blocket och sett att på vissa hjul så står det BMW MOTORSPORT, och på ett par andra så står det bara MOTORSPORT, vilka är dom äkta?

Här står det bara MOTORSPORT;
Länk

Och här står det BMW MOTORSPORT;
Länk

Något säger mig att den fälg som har texten BMW är äkta, men jag vill vara 100% säker!

/mvh R Gustavsson
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag har äkta M3 cab fälgar och där står det inte Motorsport alls på den polerade ytan.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Den verkliga skillnaden är väl att förutom att det skiljer utseendemässigt så är dem äkta fälgarna smidda, det är nog inte eftermarknadsproduktera.

Har också ett par, står ingenting på dem dock så finns ett litet m-märke på dem. Sen på insidan så står det BMW.
Jaså, så det finns alltså 3 olika modeller?
Fan vad drygt=/

Aja, tack så mycket för de konkreta och snabba svaren, nu får jag väl leta vidare...

/mvh R Gustavsson
ha
734
haack
X3 30d -18

sen har du ju skillnad på M3cab och M3GT.
GT fälgarna har polerad bana. men det kanske du visste redan?

mvh crille

På M3 GT fälgen står det BMW Motorsport och den fälgen har inte(!) det lilla M-märket. På M3 cab fälgen står det ingenting men den har det lilla M-märket.

På länk #1 är fälgen helt klart fejk!
På länk #2 ser det ut att vara en äkta M3 GT fälg.

Flåklypa
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
haack: Jag har polerad kant samt är ekrana eller vad man ska säga på framsidan utåt fälgen polerade in till centrum av fälgen. samt som skrevs innan det lilla m märket.
ha
734
haack
X3 30d -18

då verkar de finnas ännu flera modeller....;)

Haack; Näpp, det visste jag inte så tack för infon=)
Men det var ju skönt att jag iaf har två modeller att välja från, spelar ingen roll om jag får tag i cab eller gt-hjul, bara det inte är fejk-grejor så är jag nöjd=)

/mvh R Gustavsson
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Länk Styling 24 M-Doppelspeiche
Visa användare
401
seastream
118d -08
Mina som jag har ligger står det bmw motorsport på, och inget polerat, men de kommer från en m3 cab

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.