|
|
|
|---|---|
|
Eftersom jag beställt en facelift är man ju himla intresserad av vad den egentligen innehåller.... Någon som vet nått konkret, utöver det som finns på Worldcarfans? ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) | |
|
har inte inte mycket att komma med men meddela gärna om du får reda på något. Det enda jag kan bidra med är förnyad växelväljare och uppdaterade strålkastarhus, så hittills låter det ju hyfsat bra med tanke på värdeminskningarna.. dessutom har jag hört att m-paketerade bilar kommer klara sig rätt bra. |
|
| främre och bakre stötfångare blir ju nya.. tror att främre stötfångaren kommer att ha ungefär samma stil som på z4 facelift | |
|
Ja, den "snabba" automatlådan kommer. Det jag funderar på är om man även gör en uppgrsadering av fjädringen såsom på 3-serien, där man på 07:orna verkar ha löst stötigheten med RFL-däcken. Nåja, det kanske kommer nått redan nästa vecka. På Paulssons Bil sade de att det skulle komma prisuppgifter nästa fredag, och då borde det väl även komma specar. ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) |
|
| får man fråga vilket motoralternativ du valde | |
|
bmw_jerry: Har du redan glömt?!? Du skrev ju i min andra tråd... 530i. ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
Mittåt: Jag har ätit för mycket julmat. Ledsen bmw_jerry, du hade ju inte svarat i just den tråden. Ursäkter framförs härmed! ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
Det där med RFT och stötighet verkar man redan ha löst, i vart fall med m-chassi och RFT från Goodyear på min bil har jag bätte komfort än jag hade i e39 med standardchassi + 16". Det verkar som om RFT förbättras hela tiden. /M Min bil: Länk |
|
| Skulle vara intressant att veta hur de löst detta med störighet och RFT. Normalt har vart att RFT vart ganska OK i början, men däcken blirvit hårdare och hårdare och de blivit bullrigare med tiden då klackarna nötts ojämt. På mina Dunluop RFT som kasserades nu i höst så var var annan klack högre och det kan jag tänka mig var orsaken till vibrationerna och ljudet. Den hårda gummiringen på RFT verkar också slita på fälgarna då däcken inte tar upp hela stöten utan fälgen får flexa också. | |
wowwe |
Jag frågade på Paulssons bil för 3 veckor sedan om 535i men dem visste inget då. Har någon hört något? |
|
Ja, vi får se vad som händer längre fram. Efter 1000 mil och byte till vinterdäck sade däckverkstan att de såg bra ut förutom att det kändes som om hjulinställningen var off (däcken hade en något vågig slitbild när man strök över dem med handflatan). BMW ville ha 3000 kr för fyrhjulsinställning eftersom bilen gått mer än 200 mil. Ähm. Jag tror att jag låter däckverkstan göra en hjulmätning / inställning till våren. /M Min bil: Länk |
|
|
Den vågiga slutbilden är typisk för RFT pch LP då de har hårda sidor och lågprofilsdäcken en mycket mjuk mitt. 0,5kg högre tryck ger jämnare slitning då mitten på däcken inte "centrifugeras" ut lika mycket. 535i verkar inte komma till Eu, det verkar bli en US modell att ersätta 540i med pga deras nya avgasregler. |
|
wowwe |
535i är det enda som är intresant för min del |
|
Med tanke på att dubbelturbo-3:an redan finns som E9x-serien så vore det märkligt om det inte dök upp i E6x-serien, eller? Ska bli intressant hur mycket dyrare den blir... ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) |
|
wowwe |
Ca 40000 bara enligt obekräftade källor. All info kommer att finnas ute 7-1-07 av BMW själva. BMW skjuter sig själva i foten om man inte släpper 535i eftersom 540i är iskall som model |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.