|
|
|
|---|---|
|
Finns bmw 740 e38 med manuell växellåda? Funderar på en sån i så fall. | |
|
Hej Jag har sett en sådan annons så det antar jag att det finns. mvh Har DU en fin E34 att sälja till mig, Hör av dig. |
|
netsix |
Ja, det finns. Men jag vet inte om jag kan rekommendera dig att köpa en sån för dom är väldigt tungsålda, men då är dom med andra ord billigare i inköp iofs. /netsix |
|
Det finns manuella, men dessa såldes inte i Sverige vad jag vet. |
|
|
Riktigt att det inte sålts manuella lådor på Svenska bilar, fast det spelar ju inte någon roll var de sålts. Alla BMW är ju in princip tyska. Och det där med manuell låda eller ej är ju en smaksak. Jag har manuell låda i min E38:a, och det av den enkla anledningen att jag gillar manuella lådor bättre. Men som Netsix säger tar det oftast ner priset något,,fast ska man nu köpa något för att man gillar det så spelar det mindre roll. Värt att kolla lite extra är dock kopplingen, med tanke på kraften i motor och vad som händer i kombination med en halvklantig förare eller om bilen gått mycket i stadstrafik eller köer,,,,så kan det vara sliten |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
skulle avråda dej att köpa en sådan, som netsix säger är det svårt att bli av med. Kunkretsen är större på aut. Men viist de är billigare. Skulle du så gärna vilja rycka lite i spaken, skaffa en steptronic . Även om jag vet hur mycket man använder det på en stor bil, så skadar det ju inte. |
netsix |
Att köpa en 7:a med manuell låda tycker jag är lite som att köpa en M3/M5 med automat. Det är ju min högst personliga åsikt, vill man ha en manuell skall man köpa en. Men som jag skrev tidigare så kan det nog bli svårsålt när det är dags att sälja. Jörgens förslag att köpa en med steptronic är nog det bästa. /netsix |
|
Har själv en e38 -98 med manuell 6-växlad låda och är mycket nöjd så långt. Jag har också provat 740 med automat. Den är också väldigt fin men av en lite annan karaktär. Om Du som jag gillar manuella lådor i övrigt kommer Du inte att bli missnöjd kan jag lova. Kombinationen mustig V8 och lättarbetad, tätstegad manuell låda är i mitt tycke en fullträff. Förutom att accelerationen blir bättre (o-100 på 6,6 sekunder enl. instruktionsboken) minskar bränsleförbrukningen. Jag har inte heller hört att det ska vara några problem med de manuella lådorna likt de plastkuleförsedda automatväxellådorna. Ett bra köp utan tvivel särskilt med tanke på att andrahandsvärdet mycket riktigt är lägre i Tyskland på bilar utrustade med manuella lådor. Se dock till att kolla upp bilens historik (servicebok etc) samt gör en elektronisk avläsning av tripmätaren. Dessa bilar bruka rulla långa sträckor i Tyskland. |
|
fundersam |
Köp gärna en manuellt växlad om du nu inte bara kör i "stan". Har en manuellt växlad och det känns "bara bra"! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.