AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.308

Är fel på insprutningen vanligt fel?

pr
11
prinskorv
530d Touring -03
Hej!

Har en 530d -03 (e39) som för 2 månader sedan började rycka och skaka och det visade sig att bränsleinsprutningen i en av de 6 cylindrarna var trasig och byttes för 6500,-. Efter detta fungerade bilen perfekt igen, tills nu...
Samma problem igen, ska till BMW nästa vecka och vet ej om det är nästa cyliner som är paj eller samma. Bilen har nu gått 18500 mil, bör man förvänta detta? Och innebär det att det närmaste året kan jag förvänta att behöva byta ut samtliga 5 insprutningar till 6500 styck? Tacksam för kommentar på detta?

morten
Vantage
Vad byttes ut för 6500:- ???
Var detta kostnaden för 1 cylinder enbart ???

Vantage
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
2700 kr för en insprutare.
Inte alls vanligt mig vetligen, frågan om dom är på rätt spår eller om det är den nya som gett upp igen ?? lurigt. vad säger feldiagnosen ??

///MVH Hasso
Länk
Rätta mig om jag har fel, men brukar man inte byta packningar på dessa spridare?
Om deras feldiagnos säger "spridare 3 4 paj" så byter dom den väl bara rakt av dom mäter väl deninte och kollar dess funktion?

Brukar man inte kunna byta packningar i dessa pga de läcker?

Dom brukar ha bråttom på märkesverkstäder och ha "fasta priser"
pr
11
prinskorv
530d Touring -03
Hej!

Tack för svaren. Jag är tyvärr inte expert på området och var tvungen att lita på BMW. Enligt dom så kopplade de upp bilen till datorn på verkstaden som sa att det var spridaren på cylinder 3 som var sönder. Denna AT-injektor kostade 2656,- och 2 packningar byttes också. med arbete och moms 6500,-
Ha
110
Habul
530dA -99
Det är ganska vanligt, jag bytte också en vid 24000 mil. Köpte min på skroten för 1300 kr. Jag bytte själv min, men det tog några timmar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.