|
|
|
|---|---|
|
har en 320 e30 -88 som ja håller på och trimma me massa grejer som e för mycke för att orka skriva. och ja har några frågor. men massa grejer från en e28 528 och en e30 325... 1: hur stor skillnad är de på insug/avgas kanalerna på m30 motorn mot e20? allså kan man t.ex ta grenrören från en m30:s topp och sätta de på en m20:s topp utan att modda de?... 2: har sänkningsatts 60/40 på den och ja funderar på och köpa antingen 17" eller 18" fälgar men ja undrar om de blir platts för 18"? har sett nån e30 me 18" men ja vet inte va de varit för sänkning. vet att de är olika ET och sånt men ja bara undrar om du/ni tror att de får platts me rätt ET? 3: har sökt lite på internet men hittar ingen info om vikt. är det nån som vet vad en 2dörrars e30 -88 väger, fulltankad med förare?. har lättat min en del och ska bort ännu mer men ja skulle vilja veta vad den väger orginal... vill ni veta mer om bilen kan ni kolla in den här... www.garaget.org/beemern bmw: no turbo shit just real power.fast de e ju kul me turbo:D | |
|
Kan bara svara på första frågan: Nej det passar inte alls. |
|
| misstänkte de. men är det väldigt stor skillnad? nån som vet svar på de andra frågorna??? | |
|
2. Med rätt ET och bredd på fälg/däck ska det funka med 18". Vet dock inte vilka dimensioner och bredder som passar. 3. Min väger 1260kg enligt regbeviset. Vill du ha mer uppgifter om mått och vikter så har jag skrivit i alla som står i instruktionsboken i presentationen om min bil: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
| aaa ook. tackar. då har ja lite mer aning iallfall:D | |
|
Länk M20 överst, M30 andra överifrån. olika bultmönster och olika cc-mått, bland annat... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.