AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.794

varningssignal från 320i cab?

ma
8
marieh
320i cab-95
i min 320i cab -95, imp, låter det som en varningssignal med två korta bip bip högt ljud ibland under körning.eller kort efter start.har haft den två år. vet ej vad det är, ingenting har hänt vid signalerna

marieh
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej! kan det vara så lätt som halkvarnaren, brukar pipa vid ca 4 grader! Eller ibland även mitt i sommaren som den gjorde på min... skumt!!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Låter som varningssignal för att yttertemperaturen ligger på +3 eller lägre. Kommer inte ihåg exakt hur det funkade i E36 men i E46 och E39 så kommer det en signal när man startar bilen och temperaturen är +3 eller lägre. Under körning så signalerar det första gången temperaturen går ner till +3. Om den sedan stiger till +4 och sedan går ner till +3 igen så piper det inte. Samtidigt som signalerar så brukar siffrorna som visar temperaturen blinka ett par sekunder.

___
//Ulf
ma
8
marieh
320i cab-95
tack för svaren jag fått angående bip ljuden. har tänkt på det deär med temperaturen också men tror faktiskt att den har pipit på sommaren med finns det nåt sätt att sjustera det tro, det är ganska irriterande

marieh
bm
55
bmw-johan175
e46 325 cab-01
x5 3,0d-08
e36 320ia touring
Kan det vara ljudet för hel time?
ma
8
marieh
320i cab-95
nej så ofta är det inte nog inte men ska kolla det också

marieh
kj
3
kjelle007
320 cab -99
tjingeling, har med en 320 cab -99 samma där & det har med ute temperaturen att göra, om de sjunker med ett visst antal grader så piper de till ..
ma
8
marieh
320i cab-95
tack ni som skrivit till mej. tror nog det är temperaturen eftersom det är flerá som säger det. ska kolla gradantalet när det piper och se efter god fortsättning på nya året
Hej! Har en 320 E36.. Där piper det oxå imellanåt.. Har oxå förstått att det är graderna.. men det måste vara något annat oxå.. när det är +8 piper den till ibland.. fortfarande ingen annan som vet mer om det?

Mvh markus
Kan meddela att det är heltimme den piper för.

ar
11
arnell2
bmw 323-96
bmw 320 touring-89
kan vara stereon min gör det ibland vet inte varför
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.