AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.795

Ny Trafikförsäkring 2007

Sida 2 av 2
Allt beror på vilket bolag du använder dig av, vissa bolag tar inte alls hänsyn till att man bor i en storstad. 24000 för en volvo V70 är lite överdrivet skulle jag tro. men som du säger så varierar det mycket med ålder osv
ch
277
chni
535xd -16
545iT -05
Nytt förslag på trafikförsäkringen...

Länk

/chni
xj
142
xjoehed
BMW 335xi M-sport -10
Hej,
Ringde just och pratade med mitt försäkringsbolag om detta. På min 330 kommer försäkringen stiga med 1110 kr per år (92,50 kr/mån). Känns som en acceptabel höjning med tanke på att skatten har sänkts med drykt 1000 kr/mån för mig.

Det som fortfarande oroar mig lite är att de sa att det finns ett förslag på ytterliggare en höjning på mellan 50-100% av trafikförsäkringen, för att täcka sjukkostnader. Det skulle innebära att försäkringen kan höjas med ytterligare 2000-3000 kr/år.

MVH
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Man får ju hoppas på att dom höjer skatten på allt då som kan orsaka olyckor, hala skor på vintern t.ex. Vad kostar inte brutna lårbenshalsar samhället per år?
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Det försvinner en satans massa Volvobilar/Delar..

XC-grillar, R-frontar, Fälgar, R-bromsar, div eftermonterat crap, turbos och hela bilar. 850 modellern försvinner ofta och många hittas igen på 4 vedklabbar i skogen utbrännda.

Sedan vad som är bedrägerier och vad som är stulet det går jag inte in på.

Men Det är mycket grejer som försvinner för volvoåkare med..

De som håller på med BMW tar väl det som de ramlar över och vet de kan sälja.. Vissa är ju tyvärr inte så noga med av vem och vad de köper :(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.