|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om någon har erfarenhet av hur exempelvis 18" eller 19" som är 8,5" fram och 9,5" bak funkar på min 330? Med däck som är 225 eller 235 fram och 255, 265 eller 275 bak? Naturligtvis med rätt anpassad profil, ex 225/40-18 eller 225/35-19 fram resp 255/35-18 eller 255/30-19 bak. Är himla sugen på CSL-kopior jag hittat på www.modbargains.com. Ha de gytt! PS: Saknar min M3 -96:a | |
|
Finns två stora faktorer till, som du inte nämnt, som spelar stor roll... * Fälgarnas ET-mått. * Bilens sänkning (planerar du att sänka den mer i framtiden). Försök ta reda på vilket ET-mått CSL-fälgarna har, kanske måste du köpa 4 st. framfälgar för att få det att funka, det brukar vara vanligt att man får göra så på bla. på M3 Evo fälgarna. Lycka till. Mvh Jimmy |
|
|
Hej Jimmy! Det står följande på denna länken: Länk Specs: Sizes: 19x8.5, 19x9.5 Bolt Pattern: 5x120 Offset: +40mm front, +45mm rear Center Bore: 72.60 Fits: All E36, E46 (non-M), Z3, Z4, X3, X5 vehicles. Jag har inga planer på att sänka den. Mvh André |
|
|
André, Jag har fälgar från modbargains på min kärra och ja, de passar utan problem. Jag har original sportchassi på min. Länk Min Cabrio Länk |
|
|
Glömde o säga att jag kör med dom måtten som bmw monterar på 18", dvs 225/40-18 fram och 255/35-18 bak. Min Cabrio Länk |
|
|
Oki, bra. Offset = ET-mått. Ju högre ET mått dessto längre IN i hjulhuset sitter fälgen kan man kortfattat säga. Så höga ET-mått är bra mtp. att det ej kommer att skava på skärmkanterna med lite fetare däck/fälgbredd. Jag skulle tro att du kan köra med 265 bak utan problem. Vidare jag hade nog hållt mig till 225 fram mtp. att det annars kan skava i vid fullt rattutslag mm. Antar att bilen inte är sänkt alls utan har ett standardchassi från fabrik?! Om du inte vill/kan/ska sänka den så hade jag hållt mig till 18" fälgar. Blir Jeepstuk på den om du har 19"< fälgar utan sänkning enl. mitt tycke. Mvh Jimmy |
|
|
Tack Anders o Jimmy för svaren. Bilen är inte sänkt och har inga planer på att göra det. Helt orginal 330i sedan. Kör med den i jobbet och hade inte tänkt lägga ner för mycket pengar på den. Vill ju spara ihop till en M3 -01/02 givetvis :) Känns som det blir dessa: Länk Med 225/18 resp 255/18. Mvh André |
|
|
Lånar tråd... Har fått hem fälgar från modbargains nu. Vilka däcksdimentioner ska jag beställa? Bilen är en 325 cab -01. 235 nånting fram och 255 nånting bak? Vill helst inte att det ska ta i nånting när man har folk i baksätet. Specs: Sizes: 19x8.5, 19x9.5 Bolt Pattern: 5x120 Offset: +40mm front, +45mm rear Center Bore: 72.60 |
|
|
Jag rekomenderar följande. Fram 225 eller 235/35-19. Bak 255 eller 265/30-19. Dina fälgars Offset/ET-mått är så pass högt att du kan ha 265 bak men naturligtvis så spelar din bils sänkning oxå in. Har du M-chassi eller? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.