|
|
|
|---|---|
|
Har kollat runt lite och sett efter sänkningsfjädrar. Har hittat 55/35 mm till min 750i. Jag tycker att det ska vara lite kilform, då ser det lite grymmare ut. 55/35 mm är ju en ganska så bra sänkning, men tänkte höra om någon har sett någon annan och var man kan få tag på den? //Schnitzer | |
Nissen |
Jag köpte på bildelsimporten i uppsala, från H&R, tyckte det blev snyggt. Dom har flera olika sorter. Om du skall sänka mycket kommer du behöva nya dämpare, värt att tänka på, om man vill sänka mer än ca 30 mm. |
|
Varför måste man byta dämpare om man ska sänka mer än 30 mm? //Schnitzer |
|
|
Jag har sett andra E32 som har mer än 30 mm sänkning med originaldämpare. //Schnitzer |
|
|
Visst går det, men det är inte bra. Sänker man så bör man byta dämparna. Jeppe |
|
|
schnitzer: går den satsen o använda ihop med nivåreglering????????????????? BMW SEN BLÖJÅLDERN |
|
|
Ja, den satsen går att använda ihop med nivåregleringen. Min tyske kompis har den på sin 750iL -88. Han har nivåreglering och det funkar perfekt. Men varför är det inte bra att ha originaldämpare när det är sänkningsfjädrar? //Schnitzer |
|
327i Nm Power |
Tjena! Jo, om du sänker bilen för mycket med original dämpare så kommer den att tryckas ihop så mycket vid fjädring att den kommer "bottna". Detta kan medföra att dämparen slås sönder vid aktiv körning, men det går att använda original. |
|
Dämparen har ett ganska kort område där den jobbar som den ska. Sänker du bilen hamnar dämparen utanför detta området och dämpverkan blir påverkad, dessutom slits den ut i förtid. Jeppe |
|
|
Ok, det blir väl först fjädrarna och sedan sportdämpare med tiden. Men det borde inte ta skada om man kör lugnt. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.