AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.712

Tycker ni man ska ha vinge på bilen?

Sida 1 av 2
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Hello!

Jag är lite osäker på om man ska våga köpa en vinge till bilen.
Jag tycker det känns som om att det är risk för att bilen känns "18 års stylad"
men och andra sidan kan helhetsintrycket vara snyggt. Jag är lite kluven i frågan och undrar vad ni har för tankar?

Exempel på vinge Länk

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Köp M3 E46 vinge. Den e diskret o snygg och ändrar utseendet mer än man tror =)

// M.v.h. Daniel
Vill du absolut ha en vinge så bör du hålla dig till original eller kanske AC Schnitzer. Den modell du länkar till är KLAR 18-år-och-bakåtvänd-keps-varning på...
den du länkar till är väl den ac-schnitser har på sin m3:a... ser likanande ut i alla fall o den vingen e helt ok tycker jag.. annars så skulle ja satsat på den lilla läppen eller en m3 gt vinge
hur ser bilen ut nu föresten?? har den kjolpaket m.m???
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Om det är ett flygplan så skall du absolut ha vingar!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag tycker alltid e36 gör sig bäst utan vinge.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jerry - AC Schnitzers M3-vinge ser ut så här: Länk
Vinge är ok om bilen ser ut som om den vore hämtad direkt från STCC eller DTM. Annars är det absolut snyggast utan vinge. Klar 18 års varning på stora vingar på en för övrigt karossmässigt standard bil.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Länk så ser bilen ut, det är ju kjolar på och sånt, dock är jag inte så förtjust i Sc schnitzer vingen : /

Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
På den bilen kan du smeta på en vinge om du känner för det..!

Anders N. förlåt om jag var otydlig men jag menade m3 e46 Länk
Länk
Länk om du ser så e den väldigt lik den han länkade till
ma
8
marieh
320i cab-95
har själv e36 cab med bodykit från rieger ska även sätta på en ganska låg vinge från samma märke. det är inga extrema saker utan ganska diskreta. ska man ha hela kittet så kanske man inte ska så utmärkande av allt med risk för 18 års stuk. din bil är jättesnygg, men vinge ? nja, den frontspoilern håller nog

marieh
lite mer bilder.. har sett vingen i verkligheten och tycker att den e helt ok på en e46:a
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
här var det många delade meningar..
jag får ta mig en funderare :) tack för svaren!

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Du sjoling! Du har ju redan massa icke orginal kjolar på din bil. Du har ju redan stylat din bil enligt ditt tycke. Då kan du ju fortsätta med valfri vinge.

För egen del har jag ett vanligt m-pkt på bilen, om jag skulle skaffa någon vinge skulle det bli en m3 e46 vinge men då går man över från orginallocken till nåt annat. Men du har ju redan korsat den gränsen så du kan ju köra på! Du "stylar" ju din bil, dvs sätter din personliga prägel över den, då är mening att du ska köpa det du vill själv. Men håll dig borta från aluminium vingar (stabilisatorer) för fan! :)
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
MD, Jag är inte utan egen vilja. Jag ville bara få lite inspiration från några andra hängivna bmw älskare :)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Sjoling, Riktig snygg bil !!! jag hade nog satast på GT vingen klart snyggast och jag tror den skulle sitta grymt fint på din redan snygga kärra
Vi
41
VilleV
530iAT -01
320iA Cab -90
Visst är GT Vingen grymt snygg men den skulle se malpaced ut på din bil då du uppenbarligen försökt få till ett lite modernare stuk på bilen.
En diskret vinge tror jag inte passar heller, klart är att du ska ha en vinge, men vilken?
Vilken än du väljer så snälla inga ost hyvlar, det får mig att tänka "mexikana extra ost?, bästa pizza i stada! äta här lr påse!" ;)

Presonligen tror jag att ett par nya fälgar skulle göra mer för helhets looken då AC-Schnitzer fälgarna är anpassade för orginal M-optik. och till det tycker jag att ett par nya speglar skulle sitta fint. dock inga M3 speglar då dom enligt mitt tycke endast ska sitta på M3or, kanske M5 Evo speglar. dom e grymt snygga.
bara lite tankar

Mvh Viktor
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
VilleV: Har tänkt precis samma tankar som dig :) det blir absolut ingen monsterbåge på bagaglyckan, men det blir förmodligen Evo speglar.. Tur som jag har jobbar farsan med en del metall, kanske skulle sätta han på att tillverka en snygge vinge. Man får se hur det blir.. det är ju ändå ett par månader kvar till säsongen:P
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Gör som du själv känner!
Betänk bara hålen i bakluckan om du sätter dit den!
Skulle personligen själv inte sätta dit någon!

MVH Patrik

Ögonstenarna:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.