|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Tjena hejsan, har nu tagit ett gäng bilder, tyvärr är bilen sketen (tvättade igår, men efter en liten sväng så såg den likadan ut igen). Tog inga bilder på innertaket, men till powertoy, det är ljust, nästan vitt innertak i den. Ang, bensinvärmaren så får jag ta och låta det vara som det är då och gå efter expertpanelen, fjärrkontroll finns också till systemet. Tänkte ta och ladda batteriet ordentligt, går det att bara ta ur det från bilen, så att inget kommer börja krångla med bilen sedan när man sätter tillbaks det? Här är iallafall bilderna, kameran satt inte tillräckligt stabilt i näven med kombination av mörkt väder är det ingen bra kvalite på bilderna (fick kassera en hel del bilder som blev på tok för suddiga, därav lite enformiga bilder), men ta gärna en titt! Länk MvH Tompa |
|
|
540in är inte längre i min ägo, ska ta bort den. |
|
|
Finns ingen anledning att ta ur batteriet ur bilen (vad jag vet). Koppla in en Ctek batteriladdare (rekommenderas av AF:s legender) och underhållsadda den 1-2 dygn beroende på modell (så gör åtminstone jag ca 4 ggr/år). Mvh Mikael |
|
|
Kom att tänka på ett annat tips angående skinnet. Köp BMW:s lädervårdsprodukter och ge det en rejäl omgång. Jag tömde en hel burk innan det slutade suga medlet, dvs 7-8 smörjningar på förarplatsen och något färre på resterande säten. Det ser dock nästan ut som de just har smorts in. Jag blir lite konfys när jag ser bilden på passagerarplatsen. Har du en kombination av komfort/sportstolar? Mvh Mikael |
|
| riktigt schysst bil!! | |
|
Mikaelodoris: ska ge det ett försök! Skadar ju knappast! Sätena är vad jag förstått samma som M5 E39:ans sportsäten (och övriga sportsäten till E39), dvs M sportsäten. koffa: Tackar tackar! MvH Tompa |
|
|
TP.var har du locken till fövaringsfacken på var sida om telefonen? Länk |
|
|
WAN: Dom var uppfällda vid fototillfället, dammsög och putsa till hela bilens insida idag. |
|
|
jag förstår. Länk |
|
|
De är konturstolar du har, samt nappaläder ser de ut som, inga sportstolar BMW CS #5139 |
|
Scheckheft |
Hej Som J.L skriver har du Konturstolen och inget annat. Skulle också tippa på nappaläder i antracit/svart. Jag föreslår att du tittar under baksätet efter en lapp innehållande utrustningslistan. Antingen där eller under passagerarstolen. I annat fall kan du kontakta BMW. Med hjälp av chassinr. kan man få fram utrustningslistan. Lycka till Mvh Scheckheft |
|
Det finns alltså en sorts stol som jag inte ägt! Visste inte att det fanns fler än standard, sport och komfort. Mvh Mikael |
|
|
jag har sportstol i nedre delen o komfort i ryggdelen de har bytt ut stolarna med massage dumnt nog. Länk |
|
Scheckheft |
Hej WAN: du har visserligen en Individual men dina stolar är vanliga kontur. Du kan vid tillfället ändra i din presentation av bilen. mikaelodoris: om du hittar en sportstol i en E38 så låt mig veta. Den är väldigt sällsynt. Mvh Scheckheft |
|
Scheckheft: Det kan jag tyvärr inte uttala mig om. Det var en generell kommentar avseende moderna BMW-bilar och inte en specifik modell. Mvh Mikael |
|
|
nej rygg delen o sitt delen hör ej i hop.hur ser sportstolen ut. sitt delen är väldigt skålad o rygg delen också skålad men ej lika mycket sedan går det att vinkla ryggstödet på mitten. Länk |
|
|
fel av mej de ska vara kontur i ryggdelen. Länk |
|
Scheckheft |
Hej WAN: om jag tittar på dina bilder så ser det exakt ut som en konturstol. Skickar gärna närbilder på dina stolar. Konturstolen har exakt samma funktioner som komfortstolen + det elektriska lårstödet. Länk Det som skiljer stolarna är följande (citat från min nedlagda sida): "Konturstolen har en fastare stoppning och sidostöd. Även nackstöden är fastare än komfortstolens. Konturstolen kunde fås med läder Montana, Nappa, Buffalo eller Alcantara." WAN: denna bild tyder på att du har konturstolar Länk Vi hamnar lite off topic - så skickar gärna powerpost till mig så kan vi reda ut eventuella oklarheter. Mvh Scheckheft |
Scheckheft |
ok, ser att du svarat under tiden jag skrev mitt inlägg. Mvh Scheckheft |
|
Hejsan.Såg att bilen ligger ute till salu igen.Har du ångrat dig? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.