AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.382

Köpråd 750ia -97 (annons)

Sida 1 av 5
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Tjenare! Är väldigt köpsugen på denna bil, har varit där idag och tittat på den på utsidan, den är alltså riktigt fin! Sätena ser kanonfina ut trots sina mil. Den är ganskaså mkt sänkt, så den har ett riktigt schysst stuk.

Sökte efter köptips/köpråd men hitta bara till E32, tänkte kolla om någon vet nått om denna bilen samtidigt. Tänkte också, tror ni denna kommer bli svårsåld sen? Vad är den värd på ett ungefär? Noterade att det va lite ojämnt slitage på framdäcken också. I annonsen/försäljarens hemsida står det att den är fullservad. Den är importerad nästan direkt efter att den blev tillverkad, och med tanke på skicket som jag såg stämmer nog milen garanterat.

Hur mkt ungefär borde ett "bra" pris vara på denne tror ni? Och bör jag vara rädd för det höga miltalet?

Här är länken till annosen.

MvH Tompa

ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Här har du beg. guiden för e38 Länk

Du glömde länken till bilen...
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Typiskt. Ursäktar mig för det, men här är länken!

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Det står ju att den är fullservad - vad det nu innebär. Vid det miltalet bör väl tändkablar o dyl vara bytade.
Det enda jag hade bekymrat mig över hade varit EDCdämparna.
Annars är det det vanliga - rostangrepp och hur den upplevs när du kör den.

Jag plöjde genom allt som fanns på detta forumet ang EDC och kom fram till att jag absolut INTE skulle ha en E38 med dessa i.

Hur du än ser på saken så kommer den kosta dig det dubbla av vad din 320i gör. Behåll den gamla för att köra med på vintern o ha 750in som sommarbil.
Ug-Lee
Det var sparsamt mer rekonditionering inv, för att vara på en firma.

Ju närmare du ligger bakom, ju mindre blir smällen.
Den bilen skall kosta max 70000 kr.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Bilen är snygg och bra utrustad, men priset är för högt. Personligen hade jag inte heller köpt ett exemplar som gått så långt. Eftersom den varit i sverige så länge finns de stor risk att rosten börjar komma lite här och var, om om inte synligt så säkert undertill på bromsrör, bränslerör, nivåreglering etc.
Med de miltalet borde de mesta i chassieväg samt slitdelar vara bytt, är de inte de så väntar snart dyra reparationer

BMW CS #5139
Jag skulle absolut kunna köpa en E38 med närmare 30 000 mil bakom sig, men då ska priset vara rätt mycket bättre än så där. För egen del skulle jag ge max 60-65 000, förutsatt att bilen är i gott skick och inte kräver några omedelbara reparationer. För drygt 100 000 skulle jag leta upp en faceliftad bil istället (alltså -99 och framåt).
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ser inte heller miltalet som ett problem, men det kanske beror på att jag helt nyligen köpte en 750 med 25000 mil på mätaren. Du måste gå på skicket.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Upp till 30-35 tusen mil borde inte vara några större problem mer än byte av slitdelar (vattenpump, tänddelar, framvagn, bromsar mm , iofs dyrt de med) men jag tänker mer på hur svårsåld en 750 lär vara när mätaren närmar sig 30 tusen.
Ang. priset så fick jag för 3 veckor sedan 65.000 kr för min 95a som gått 256 tkm, denna 97a borde väl iaf kosta 10.000 :- mer än min anser jag

BMW CS #5139
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Tror att det går att hitta finare exemplar för den summan, bilen såg iaf på bilderna lite sliten ut. Sen så håller jag om priset, aningen för dyrt för en 750 97:a som rullat nästan 27000mil. Bilen som jag skulle rekommendera dig vore en facelift 728 =)

-
Snart i högersitsen på Airbus A320!
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Andra liknande E38:or

1. Länk

2. Aningen dyrare men vilket skick: Länk

3. Länk

4. Länk

Har sett lite bilder på denna, verkar vara i ett underbart skick: Länk

-
Snart i högersitsen på Airbus A320!
Den champagnefärgade salvatore länkar till är strålande, dock har klåparna bytt till vita faceliftglas runt om i hopp om att få den såld, vilket den inte hade när den lades ut i slutet av sommaren, då såg den brutalt fräsch ut i original orange :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
maverick_750rr: 320in är en vinterbil/sladda sönderbil, och jag vet att en 750 kostar det dubbla. Blir det inte 750in blir det ev. E39/e34 3.8 M5 ist så kostnaderna ser jag inte som några problem för en 750.

Nån 728 blir det inte tal om. På tok för slött.

Denna 750 är just så speciell eftersom den är så låg som den är. Så andra 750 i "original" skick intresserar mig inte riktigt, detta va mer som en tillfällighet. SKa hursomhellst ringa in och be om visningstid så man får se o höra och köra den en gång, efter det kolla hur mycket man kan få ner priset. Skulle man få ner den till 70K är det stor sannolikhet på att det skulle bli affär, men att pruta 28 000kr är inte det lättaste, tror rättare sagt att det är en omöjlighet. Men men det får man se, återkommer hur det gick.

MvH Tompa

Du vill alltså inte ha "en 750" utan just DEN 750:n för att den är låg? Då tror jag nog inte att du ska köpa en 7-serie öht.
Paap Reeder
... hm ... är den sänkt med EDC monterat?

MVH /// Paap R

Visst ser den Nachtblau? 750i-97: an lite ovårdad ut men jag förstår att den tilldrar sig intresse, Shadowline, Individuallack om den är Nachtblau, M-Parallell fälgar,hög utrustningsgrad så åk och kika!

Är inköpspris så pass viktigt att i princip allt annat får stå tillbaka? Exempel; Om jag vill ha en M5 3,8 6vxl-95 (helst Cosmoschwarz, Oxfordgrün, eller Hellrot, individuallack går också bra) med träpaneler, klimaautomatik, taklucka, el-gardin, 2x airbag, 3: dje bromljus, läder (helst ljus) ska jag då nöja mig med en Daytonaviolett 94: a utan trä med manuell A/C bara för att 95: an kostar 50tkr mer än vad den är värd? (i mitt fall kostar den 150-250tkr? mer) se inlägg 47 i tråden på m5board Länk

Hur värderar man frånvaron av något man vill ha?

Stephan
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Anders N, njaa det handlar egentligen mer om "när man ser en bil man verkligen vill ha". Då fastnat man just för den bilen!

Paap Reeder, om den är sänkt med EDC vet jag ej, vad menas OM den är det? Säg att EDC är helt bortmonterat, finns där rejäl anledning till prut?

Stephan735i, det handlar väll lite om personliga värderingar och hur mycket man kan tänka sig att betala för att känna sig nöjd över sitt köp och känna att man lagt pengar på något man verkligen velat ha?

Mvh Tompa

TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Har nu varit o kollat&provkört bilen, och måste säga att den fungerade och gick kanonbra. Innuti va skicket verkligen på topp! Allting fungerade som jag hann testa, säljaren sa att allting skall fungera också, och bilen var fullservad på 2-3 olika verkstäder (de 4 olika ägarna bl.a. säljaren var en tidigare ägare). Det enda med den var att den gick oroligt på tomgång när den var kall, antagligen något med insugninge/insugspackningen. Detta skulle bli åtgärdat. Ang. priset sa han att jag skulle ge bud eftersom ägaren bor numera i Spanien, så jag sa 70-75 000kr, och då ska tomgångsproblemet fixas först också. Vad tror ni om det?

Scheckheft
Hej
Oljan i automatlådan är bytt? Kamkedjesträckaren/kamkedjan ok? Bromsar ok? Inget klonk, vibrationer? Kvitton på det som är gjort?
Du ska inte betala mer än 70tkr. Och då ska bilen vara utan fel.

Mvh
Scheckheft
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Försvann den oroliga tomgången när motorn blev varm?

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.