|
|
|
|---|---|
|
godkväll! Nu börjar jag tröttna på att åka japanare, har idag en 200SX S14 och en Civic VTi sedan som daily driver. Det är ingen komfort, men det är jävligt roligt! Jag känner att jag behöver komma tillbaka till BMW efter både haft E34 och en E36. Men jag är ute efter något nyare. Suktar efter en 328 E46, vet dock inte vilken årsmodell man bör välja eller vad man bör tänka på vid köp av E46. Är 328an lika trevlig och köra som min gamla 325a? Det är ju en motorvägskryssare och inte en banbil, det vet jag. Men som sagt jag vill ha komfort men ändå nog med effekt för att kunna blåsa om både lastbilar och det ena med det andra på landsvägar! Ska man satsa på att plocka upp en i Sverige eller Tyskland? Önskemålen med bilen är M-optik Xenon AC Manuell Max 15000mil Vad bör det röra sig om för pengar? Eller ska man bara köpa en Alpina direkt? :) | |
| bumpsi | |
|
Först och främst tycker jag att du ska behålla din S14! Den tillsammans med en E46 gör bilparken komplett :) Om du ska köpa bilen i Tyskland eller i Sverige låter jag vara osagt, läs Importguiden här på sidan och avgör själv om du tycker att det är värt det. Om du är inne på en 328:a så kan du kika på en 330 när du ändå är igång så att säga ;) Om du vill lära dig mer om själva bilmodellen så kan du söka runt lite på forumet så ska du nog hitta både ris och ros, kända fel etc. Lycka till! Mvh/ Niclas (200sx S13 ägare) |
|
|
Ja som sagt sälj inte s14 hehe, grymt rolig bil om det är lite mos i den.. =) men åker ju skönare och kvalitets känslan är ju bra mycket bättre på bmw men som sagt lite tråkigare, talar av egna erfarenheter.. sök på sidan o läs så får du dig nog en bra uppfattning av vad du ska satsa på.. |
|
|
Köp en Alpina på en gång!:) Mvh Asken |
|
fredde 7 |
Köp en E28 istället, för en tredjedel av pengarna så får du mer av allt.....plus att den är mycket snyggare också....xenon missar(slipper) du dock. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.