|
|
|
|---|---|
|
Tjena Har köpt en getrag 260 som ska sitta i min e30 320 med 325 motor. Nummret på lådan är: 260.0.1346.90 Den passar väl på m20b25? Tyvärr så är det glapp i den ingående axeln i lådan nån mm. Jag har kommit fram till att det är lika bra och byta det lagret när man ändå har lådan lös. Det jag undrar är hur svårt det är att byta och var man får tag på ett sånt lager, tips mottages tacksamt! tack på förhand hoppas på svar mvh/ Jonas | |
|
Glapp är det alltid på bilar som har stödlager i svänghjulet, i princip alla bakhjulsdrivna bilar. Alltså det glappar lite när lådan inte sitter på plats och axeln inte får stöd i andra ändan. Däremot är missljud i lagret ganska vanligt, så det är ingen dum ide att byta det medans lådan är borta, Hur man gör vet jag tyvärr inte. |
|
|
Ok tackar så de kanske inte är nån fara då för de ska inte ha vatt nårra missljud från lådan när den satt i bil enligt förra ägaren? Men jag ska turbokonventera alltså köra med rätt mkt effekt så de känns som att man vill att de ska vara redigt när man ändå är igång. Nån mer som vet nåt? mvh/Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.