AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
880

varför är inte cylinder ett med?

Pe
41
Pelle lööf
X5 3.0d -04
varför är inte cylinder ett med på min 540? tändspolen är det inget fel på.

Pelle 81
52
4
528 johan
528iA Touring -97
Finns det Kompression?

Lite lång sökt men spridaren trasig?

Kolla kompet i första hand!
Pe
41
Pelle lööf
X5 3.0d -04
felet har kommit och gått lite var riktigt kass ett tag gick klockrent en vecka efter jag haft den inne och pillat lite här och där. om det är kompfel borde det väl vara konstant? har gnista men ingen soppa.

Pelle 81
52
4
528 johan
528iA Touring -97
kollat kabelhärvan?

Eventuella felkoder?
Pe
41
Pelle lööf
X5 3.0d -04
bara tänd missar och kam givare men den har vi bytt.

Pelle 81
tror ej det är fel på kam givaren. då skulle bilen ej gå på någon cylinder eller så skulle den gå som en klocka tills det var dags att starta igen då den ej skulle det. för motorboxen vill ha signal från både varvtalsgivaren på motorn (hallgivaren) och från den på kamaxel för att veta vilken position som motorn befinner sig i för att kunna starta.
jag skulle bolla så att spridaren får den signalen den ska ha. det är ett två poligt kontaktstycke och den ena stiftet ska vara en plus matning på när motorn går och den andra ska vara en jordsignal som den får från motorboxen. lätt att mäta med ett oscilloscope. OBS signalen är för snabb för att mäta med en multimeter, ca 1,5 millisekunder.
kort och gott- ena stiftet ska vara plus matning när tändning på eller motor går, det andra stiftet ska vara en jord styrd aktiveringssignal från motorboxen.
lycka till

A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.