|
|
|
|---|---|
|
Behöver hitta en borstfri automattvätt i Malmö. Min trogna station i Arlöv har inte längre. För lat för handtvätt (som jag vet är det enda rätta) och för långt till Lund, där jag vet att det iallafall finns en... Hjälp mig i vinterblasket! | |
|
Alternativet är väl en av de tvätplatser med högtryck mm som finns lite var stans i stan, tex PREEM i hamnen. Tar ju inte många minuter att blåsa av bilen där och resultatet blir bättre än borstlös biltvätt. Dessutom har du ju alla tvättfirmor tex i garaget på Triangeln och Caroli och AG:s Värnhem som tvättar bilen för hand för i princip samma peng som en automattvätt. |
|
|
Tack för tipset, men nu är jag på jakt efter just en automattvätt, för att kunna svänga förbi även i finkostymen och när inte bilen är laddad med tvättutstyr. Vet någon var detta finns i Malmö? |
|
|
Jag vill också veta. Orkar inte alltid handtvätta bruksbilen, och så länge de inte börjat salta allt för jäkligt så torde en borstfri automattvätt vara tämligen skonsam. Det här med betald handtvätt kanske skulle övervägas.... då slipper man ju dessutom betala för parkering och kan gå en sväng på triangeln under tiden :P Vad heter firman som ligger där? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
God Middag Shell på Limhamn har en högtycksautomattvätt. (Tycker själv att den inte är så bra, tvättar hellre för hand) Adress HYLLIE KYRKOVÄG 45 //stefan |
|
|
Just det, det stämmer, det hade jag ju helt glömt...eller snarare förträngt...för den är inte mycket att hurra för. Tack för tipset ändå, lite renare blir det alltid... PS. Lite kuriosa: När 1-serien introducerades förlades provkörningarna för återförsäljarna i Europa i Malmö/Köpenhamnsområdet. Bakom just denna mack restes tält där man putsade frenetiskt med tysk prezision. Nu nämnda högtryckstvätt gick för högvarv. Gissa om jag blev förvånad när jag svängde in på macken, sex 1-serie i tvättkön, innan bilen ens kommit till Sverige! OT! Fler tips på bortlösa tvättar i Malmötrakten? |
|
|
Kalle, vet inte vad den heter, men den ligger på Friisgatan i kvarteret mellan Skolgatan och Bergsgatan. Man kör ner i källaren bredvid bingolokalen, mittemot Mazettihuset, Bra, schyssta och billiga, importerar även däck till bra priser samt är samarbetspartner med dackonline. |
|
| De flesta mackar kan väl erbjuda borstlösa tvättprogram? Bara säg till i kassan att du inte vill ha borstar. Resultatet ska vi inte tala högt om dock... | |
|
Testade automattvätt utan borstar en gång för ca. 10 års sedan då jag hade en Golf VR6. Efter tvätten när jag inspekterade bilen så var det hyffsat rent fram och på sidor men hela bakdelen var fortfarande rejält smutsig. Gick in och klagade och fick pengarna tillbaka och sedan dess har jag aldrig varit inne i en automattvätt med egen bil. Denna tvätt finns/fanns på OK (eller Preem) som ligger vid inre ringvägen, avfart Lindängen. ___ //Ulf |
|
|
Tack för tipsen :) Är det någon som har provat rekondarna som ligger i samma hus som Laserdome/Big Bowl, fast på baksidan ut mot frihamnsviadukten? De handtvättar för 99 spänn... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Kalle: Jag var där en gång i helt annat ärende, hmm, nåja du får själv bilda dig en uppfattning... | |
| 99:-, för det kan dom väl knappast ha råd med ett kvittoblock...eller än värre, rena svampar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.