AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
942

Köpa 318 e46. Någon som kan kika på den i Gbg?

z3
21
z3k3
320i Sedan -00
Tjosan allesammans. En helt nykläckt medlem som hittat hit ;)
Har kommit i köpartankarna av en 318 e46 -99 och undrar om det är någon i Gbg som kan åka och kika på den åt mig? (efter nyår)
Länk
Tycker den e tok fin!
Man beställer väl bara ett garanti reparations protokoll för att få ett litet hum om mätarställningen verkara vara juste eller?
Thx dudes och God Jul på er!!!
z3
21
z3k3
320i Sedan -00
Hmmm, verkligen ingen som kan kika på den åt mig???
Bor lite för långt bort för att titta på den åt dig :-) men med garantirep får du bara ett hum om vilka eventuella reparationer under garantiperioden. BMW kan även ta reda på vilka servicar som gjorts på BMW verkstäder, så har den servats utanför detta nät så får man kolla de andra tyska verkstäderna om de finns.
Bilen är ju 7 år gammal och nyimporterad så om den är skruvad har den troligtvis blivit det i samband med importen till Sverige, dvs i år.

Be dem faxa/scanna och maila dig serviceboken med stämplarna från verkstäderna i tyskland. Kolla sedan om dessa verkstäder finns och om bilen i så fall blivit servad hos dem. Blir lite detektivarbete men detta är enda sättet att definitivt säkerställa mätarställningen.

Om detektivarbetet känns jobbigt och det är första BMWn du köper kan det kanske vara värt att istället leta upp en svensksåld, dessa är enklare att bestämma historiken på via besiktningsdokumenten.
Jag vet att det nyligen stod en sv-såld 318 -99 med komfortpaketet som rullat 15kmil hos en Saabhandlare i Lund som de begärde 80000kr.

Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Kontakta Joakim på Göteborgs Bilservice. 031-447786.
Säger han att den är ok så kan du lita på det !

MVH

JoMu

** En gång Volvo - Aldrig igen **
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.