|
|
|
|---|---|
|
Vet att det finns många trådar om detta, men blir inte klokare av allt som skrivs... Det gäller en M20B25. Den går väldigt ojämt på tomgång, det låter som det missar en cylinder. Men det märks inget när man kör. Men när man stannar så går den som en trimmad raggarbil, det skakar i hela bilen. Den är också väldigt lätt att få kärringstopp med, och då får man mala på starten en 10-15 sek innan den startar igen. Tacksam för svar! | |
|
hej har du lösa tändspolar så låter det som att det inte är någon av dom som inte funkar eller så har du någon vakumm läcka någonstans /Andreas |
|
|
Kolla så du inte har olja vid tändstiften... Ganska vanligt. Annars ska du kolla efter vakum läckor. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Du har kanske kollat den...men luftbälgen mellan luftfiltret och spjällhuset,är den hel? | |
| Ibland blir det så om man kör med öppet filter | |
|
japp jag har kollat alla slangar, men det är tätt. Stiften är ser bra ut. Bytte lambda idag, och nu går den lite lugnare tycker jag. Sen är kammen ganska dålig på den och det kanske gör att den inte går helt hundra? Nån som vet nått om det? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Skulle tro på oxider i fördelare/rotor alternativt ett överslag i en av tändkablarna. Prova lossa fördelaren och gör rent med ett fint papper typ våtslip! Glöm inte rotorn! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
Sliten kam kan göra att bilen blir lite konstig. Dom 3 och 5 serierna med m20 som jag har haft har alla varit lite "oroliga" i gången. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Taskig kam brukar medföra ett sjuhelsikes slammrande under ventilkåpan dock! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.