|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis köpt en bil men så klart är det ju nån som har rökt i den !! Nån som har nått bra tips på Rengöringsmedel eller dyligt för att få bort lukten ? mvh// fredrik | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
I ärlighetens namn så är det omöjligt att få bort den tyvärr, därför bör alla som röker i en bil ........ Det går att förbättra situationen med att placera en skål med ättika i bilen, samt nån typ av osonbehandling, men det är inte 100% det heller, då får man plocka bort ALLT i hela bilen o tvätta o sanera vilket är omöjligt i princip. Jag har stött på bilar som behandlats för över 5 år sedan, men ändå konstaterat att någon rökt i bilen, det blir aldrig den fräschet som en orökt bil har utan någon unken lukt som aldrig går bort. Ett inrökt hus får man ju ammoniaktvätta och måla om överallt och byta i princip allt. Bojkotta alla rökta bilar så folk lär sig att det kostar. ///MVH Hasso Länk |
|
Det går faktiskt att göra något åt det. Det tar grymt mycket tid dock! Ozonbehandling blir inte riktigt bra av de jag stött på iaf. Det handlar om att man måste tvätta allt textil, skinn mm där doften satt sig. Det kan man bara göra i omgångar som jag lärt mig i alla fall. Räkna med att det tar ca en hel helg i arbetstid, dvs 20 timmar... Ättika är nog inte fel att börja med. Börja med att ta en hink varmt vatten, droppa lite diskmedel i och en skvätt av en parfym typ aftershave. Tag en disktrasa och torka sedan av varje litet skrymsle i bilen som inte är av textil och då menar jag allt. Från golv till tak. Tag ut golvmattor, är dom av textil spola av dom med högtryck. Hyr en klädseltvätt, typ Kärcher Puzzi, på lämpligt ställe. Använd lämpligt interiörtvättmedel. Kemtvätta hela innerutrymmet ink taket i bilen minst 2 ggr, dvs byt vatten i maskinen ofta. Montera ut framstolarna om du kan. Har du skinnklädsel så rengör och smörj in den med lämpliga medel, finns på BMW. Smörj sedan in paneler, lister mm med t ex Meguiar 40 för väldoftens skull. Nu är bilen doftfri.. T o m jag drar mig för att göra detta. Har gjort det ett par gånger med framgångsrikt resultat men arbetet i sig suger.... Den värsta rökdoften sätter sig i taket så det är det som behövs kemtvättas mest... Mvh Asken |
|
| wounderbaun är den billigaste lösningen stoppa in 20 st med newcar doft så blir allt bra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.