|
|
|
|---|---|
|
Ha kollat runt både på powerbörsen och på blocket. Priset ska inte överstiga 70 000 och helst en modell -97 eller -98. Hittade denna på blocket. Någon som känner igen bilen? Vad tror ni om den? Länk | |
|
Verkar fin, har även stora ljudpaketet, inte för att de e jättebra men ett måste då vanliga ljudpaketet är helt kass. verkar som att instrument belysning vid bensin och delar av hastighetsmätaren är ur funkt. M3 optik står de, saknas M areodynamik speglar. Kolla om den har m-chassi, det är ett måste. Men för 70.000:- bör du kunna få en fin 328, allra bästa impotera en fin själv. 328 är en mycket roligare bil, drar förvånadsvärt lite bensin om man kör lungt. Alla e36 börjar bli gammla, kolla rost på alla skärmar, baklucka, skarvar. Kolla så att alla gummilister är täta runt rutorna, rutorna på dörrarna skall åka ner ca 2cm när man öppnar dörrarna, se till att dom gör det samt åker upp igen. Daniel Länk |
|
|
Tycker den ser fin ut. M-paket har den ju, speglar ingår väl aldrig i ett M-paket? Man har ju alltid en viss prutmån på begagnade bilar så priset borde ju hamna under 60 000. Utrusningen är enligt mig helt rätt, snygg färg, M-paket, sportstolar i halvskinn osv. Däremot är ju 16" fälgar ett minus men det går ju lätt att byta :) Lycka till! |
|
|
Den saknar väl även M-Kjolar på sidorna? Ingår inte Speglar och sidor när det sitter "fabriksmonterat" som det står i texten... Och som ovanstående skrivare så hade jag rekomenderat 328 om man ändå är uppe i de prisklasserna. Det blir det kan vara värt att skaffa en fin 328 kanske utan lite M3-Optik, då kan du dela upp merkostnaden i egen takt så att säga. Här är en från handlare exempelvis, verkar vara komplett M3-Paket iaf, bara att plocka av ögonlocken och rulla =). Men kolla av M3-Chassi. Länk Men annars är ju en 323 helt ok och trevlig bil, bra steg innan 325, 70k är kanske mycket för en 323 men den verkar onekligen vara i ett gott skick. // MVH Jocke |
|
|
63k var det. // MVH Jocke |
|
|
jigga: du har rätt. m-speglar ingår inte i m-paketet, men de står m3-optik i anonnsen. Daniel Länk |
|
|
Ser fin ut tycker jag. Minus för fälgarna dock och som sagt instrumentbelysningen kan vara värt att kolla upp. Kolla också upp vad det sitter för luftfilter på den, be gärna att han möter upp LMM, min gick på en gång när jag monterade öppet på min 323i. Priset verkar ju vara okej, jag sålde min limo för 67500 i juni, dock var den i sinnessjukt bra skick. |
|
| Ser fin ut , men kom ihåg de är ingen racer precis. kola igenom bilen noga innan du köper | |
|
En fördel med 323i är att den ligger i en lägre försäkringsklass än 325i och 328i, för mig skilde det 2000 kr. |
|
|
Den ser fin ut. Dock så verkar ägaren ha missförstått att det är en 2,5 liters sexa och inte en 2,3 liters som en gång på e30:iarna. Jo, den har sidokjolarna. Backspeglarna ingick inte när man beställde m aerodynamikpaketet från affären. Dock ingick sportstolarna i den optionen, tror även m chassi ingick i det. Den läppen på fronten är med stor sannorlikthet eftermonterad, för den ingick nämligen inte heller. Men det är ingen stor sak. Något som man däremot borde byta på den är slutburken, 1 rör ser väldigt tråkigt ut. Om man nu strävar efter att bilen ska se ut som en m3 s¨å skvallrar avgasrören direkt om att detta är inte är en sådan. Färgen är inte min favorit men det är ju upp till köparen, dock ser lacken rätt bra ut. Sen har han ju belysningspaketet vilket är trevligt. Stora färddatorn, vilket också är trevligt. Armstöd vilket är ett måste. Halvskinn är väldigt trevligt. Digital klima och PDC, antispinn och stolvärme är bra. Fälgarna är det inget fel på, utmärkta till vinterdäcken eller så duger dem som sommardäck. Bilen verkar vara svensksåld, för den är utrustad med "kallt land paketet" ser det ut som. Ljudpaketet är det tyvärr inget att hurra för då orginalljudet är värdelöst, tyvärr. Men ändock bättre än det "lilla" paketet. Bilen verkar ha elektriska bakfönster, så du kan löppna dem på glänt från förarplatsen, det var det inte så många e36 coupé som hade. I helhet ser bilen bra ut och verkar vara bra utrustad och annonsen ser med vissa undantag bra ut. Så om du gillar färgen så åk och kika på den! Se upp med rosten, bakskärmar, bagagelucka, runt tanklocket och nederkant av dörrar är standard mer eller mindre! Kolla pixlar och lampor och missljud, skakningar i ratten och det här med öppna luftfiltret, ny LMM kostar en bra bit över 3000 kkr ny. Lycka till! |
|
|
Jo jag tycker också den är skitfin! Tänkte just på hur bra utrustad den är. Är det svårt att byta belysning bakom instrumentbrädan ifall det nu är så att några lampor vid mätarna är ur funktion? Och LMM som ni pratar om? Vad exakt är det och hur påverkas det av det öppna luftfiltret? Vad är det jag ska kolla efter? Samt om det är lite rost i kanterna på skärmarna osv...ska man avstå från köpet pga det? Eller försöka åtgärda sen? Tack för övrigt för svaren. Håller även med om att det är trist med ett utblås...kommer fixa dubbel när man väl skaffar en sådan bil. Är jävligt sugen på den faktiskt....bor dock rätt långt ifrån men man får väl försöka fixa en "ride" så man kommer dit å kikar på den. |
|
|
Att lirka ut instrumentet är lite småpilligt men inget som man behöver specialkunskaper om. Jag hade köpt sånna "krom" ringar till runt mätarna i kombiinstrumentet, tog då ut instrumentet men ångrade mig. Gick snabbt. Att det är lite rost, dvs bubblor eller så är ju en bedömmningsfråga. Man får kika på det, är det fullt av bubblor så kanske man gör klokast i att avstå, är det minimalt så kanske man får överväga det. LMM Luft Masse Mätare, mäter hur mkt luft som bilder tar in för att ge styrboxen rätt värden om soppa så du får ett "stochiometrisk" (optimalt 14,7:1) förbränninsförhållande. Den består av en tunn tråd, i volfram har jag för mig som kan skadas av främmande föremål så att säga. Kanske inte är så värst vanligt men man ökar nog risken genom att köra med öppet filter, detta finns ju en hel del diskutioner om tidigare på forumet. Du bor ju i Stockholm enligt din profil, så långt är det väl inte till örebro? Sjäv åkte jag till Åre, från stockholm, för att hämta min. Jag flög upp, körde ner. Men ring du till han och hör, själv ska jag kanske till örebro i dagarna, skulle ju kunna åka tillsammans om d tar dig till västerås. Du kan PM:a mig om det om det låter intressant. Så kan vi kika på bilen tillsammans. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.