|
|
|
|---|---|
|
Hejsan allihopa! Gått i tankar kring ett bmw köp en längre tid nu och känner att det kanske börjar bli dags snart eller i värsta fall till våren att slå till! Dom jag har funderingar kring och gärna vill höra era åsikter om är Z3 M-Roadster eller M-Coupè, vilken bör jag välja???Svårt val... Hur är denna M-modell i övrigt?Stora problem eller?Bra pigg motor?Väghållning? Vore tacksam för lite svar/tips vilken bil jag bör satsa på. Tänkte mig en årsmodell mellan 99-02 nånstans. Mvh Alex GOD JUL PÅ ER OCKSÅ!:-) | |
| Så här säger jag: Vill du åka öppen bil, ngt som jag själv värderar mer än allt annat i bilväg, så väljer du M roadster, i alla andra fall coupén.... | |
| Är som Beppo en riktig cab människa. Men just i detta fallet skulle jag nog faktiskt ta coupe:n. Vet inte riktigt varför men den tilltalar mig mer, kanske för att den är snyggare? Lite mer bus över den =) | |
| En -02 hade nog varit najs om man har de pengarna...de är dock väääääääääldigt svåra att få tag i och man får nog betala upp lite för att få den. Den är ju sällsynt, trimmbar samt snabb och det vet ägarna om;) Jag var själv lite sugen men har backat och tänkt om. | |
| ...Jag hade valt coupen, svårare att få tag på men hittar du en -02 M coupe så kommer den nog inte att tappa lika mycket i värde som andra. Förutsatt att du inte måste panik sälja, det är en udda fågel och det kommer nog att märkas i plånboken om du inte har tiden på din sida. (....mina 5 cent...) | |
|
Cab eller coupé 'är upp till vad du själv uppskattar. Själv tycker jag cupén är snyggare, men visst hade det varit jäkligt skönt att kunna cabba ner soliga dagar! Hur är denna M-modell i övrigt? Se nedan =) Stora problem eller? Min har gått 15.000 problemfria mil...vanliga problembarn är elhissarna och glapp i sätesbussningarna. Bra pigg motor? Har du inte provkört så gör det! Den är jäkligt pigg och har bra vrid från låga varv och med bra fart på höga varv. Väghållning? Coupen är bättre än roadstern men ingen är direkt dålig. Man sitter nästan på bakaxeln, mycket go-cart känsla! /// Viktor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.