|
|
|
|---|---|
|
tja!!! Har en 328 E36 automat. Då lådan e ngt defekt och jag har en manuell låda och komplett koppling liggandes, så hade jag tänkt byta från automat till manuell. då det e första gången jag ska konvertera en bmw på det sättet så behöver jag lite tips gällande exempelvis vilka delar som skiljer, som svänghjul, pedalställ, kardan etc. tacksam för alla svar. mvh Danne BMW 4 LIFE | |
|
-Svänghjul -Kopplingspedal (inte hela stället, onödigt, det finns en tapp för koppling på din) -Alla rör o shit till kopplingshydralik (jag köpte allt nytt) -Spak ställ (dha) -Kardan -huvudkopplingscylinder & slavcylinder (rätt uppenbart) Det är egentligen väldigt onödigt att skriva, kolla bara på www.realoem.com, kolla vad som skiljer osv, sen om du behöver något så har du art nr o allt, bara att beställa. _ALLT_ finns förberett iaf, alla hål för rör, fästen för spakställ, etc etc. Så det är inga problem, bara att handla grejjer o bygga. Det är helt enkelt bara skruva. Finns en stoooooor tråd om detta på bimmerforums.com, nu pratar jag 60 sidor nånting. www.bimmerforums.com , du måste dock bli medlem. Sen söker du efter "the official auto to manual thread" eller ngt i den stilen. Orkar inte länka eftersom du troligen inte är medlem där. |
|
|
okej då har man ngt att göra åtminstonde under annars tråkiga vardagskvällar :) tackar för hjälpen!! BMW 4 LIFE |
|
| Hur är det med behållaren för hydraulolja, finns det uttag för slangen till kopplingen på den? | |
|
är inte 100 på det , men det borde det väl finnas BMW 4 LIFE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.