AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.446

Fastfrusna rutor 328 coupe

32
35
328coupe
Bmw 320d touring -10
Hej... Jag e en av dom som har bestämt mig för att köra med min bil även på vintern för att den ska ju användas året om. Men nu när det har börjat att bli kallt ute och det fryser på rutorna så får jag inte upp bilen. På coupen så ska ju rutorna sänka sig ca :2cm när man lyfter i dörrhandtaget för att rutan ska gå ur sitt spår i listen och dörren ska gå och öppna. Men även om jag skrapar rutorna ordentligt så vill den inte gå ner. Nån som har varit med om problemet och har någon lösning?? Tyvärr har jag inte tillgång till kupevärmar-uttag.

.... 328coupe.....
Smörj dina gummilister (de som tättar mot dörren) med ett special-smörjmedel så löser sig ditt problem skulle jag gissa...
Glöm inte att följa Dawwes råd både på dörren och motsvarande lister på bilen och glöm inte bakluckan och så smörjes låsen naturligtvis. Hm det har jag själv glömt bort. Jag börjar bli gaggig. :)
Just ja underhållsladda batteriet också.

Mvh
Mikael
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
jag lät rutan va litte nere på min bil för att slippa det där inte så att snön eller nåt kan komma in utan precis nedanför listen så den kan öppnas utan att behöva gå ner nåt på min 323a som jag hade innan det funkade faktiskt :)
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
min ruta går ner lite iaf men inte som den ska men de e bara att stänga dörren å låta de va så fungerar de när du e framme å de har tinat=)

32
35
328coupe
Bmw 320d touring -10
Ok tack för svaren. har smörjt med ett medel som heter carbaflo och ska vara det dyraste och bästa på marknaden. kostar ca 1000kr för 100ml. Men har nu änligen funnit lösningen. Min granne är så snäll och lånar ut sin uppfart till mig i vinter så jag kan ha kupevärmare på ....
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
1000kr för 100ml?? Jisses...

Silikonspray, 8,50 kr per 100ml på biltema! Funkar varje år, håller listerna i nyskick och aldrig fastfruset här inte!

// MVH Jocke
Mixim

Om du tar å läser BMWs egna underhållsbok så ser du att dom avråder starkt från att använda vanligt silikon. Skall tydligen förstöra tätningsgraden i listen
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Vaselin fungera bra med.. sådant som finns på apoteket.
Tror att de var Hasso som nämnde det nångång när en snarlika fråga var uppe.

328: [Avställd] Länk
318: Länk
/Jonsson
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
slit o dra en bil lär väl fan klara lite kyla även om det är en bmw min behöver då inge smörj, dra lite bara..

xc
135
xc00b
E34 525ix touring
torka rutona vid tvätt o sånt bara..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.