|
|
|
|---|---|
|
Någon här som har provat K&N rengörings kit? Hur blev resultatet? Daniel Länk | |
|
Efter rengöring blev de kanon. Har gjort de några ggr nu. ///Micke |
|
|
Funkar fint. |
|
| funkar perfekt, men lång torktid innan återmontering. OBS har inget K&N filter på 750an utan hade det på M3E30orna.Mvh, TP. | |
|
Funkade perfekt, men som Toomas Pahv skrev, lång torktid Daniel Länk |
|
|
Du kan få köpa mitt om du vill, har bara använt det en gång... |
|
|
Hej Duffyman: Hoppas att du inte har KN i din M5:a.... Läs länken...... Länk Killen har mätt upp och testat MAF med/utan KN (ingenjör hos Aston Martin) och resultat är ganska nedslående... oljan från filtret lägger sig på tråden i MAF och resulterar i felmätning av luftmängd(för lågt) som betyder att motorn går med för mager blandning... Mest kritiskt just i E34 M5 då S38 inte har knacksensorer.... MVH: Sakke |
|
| DrSakke: Filtret skall stå minst en dag och torka, sedan skall man torka av överflöd. Sen har jag inte startat min bil på minst en vecka så de e nog ingen olja som droppar. | |
|
Hej! Behöver inte droppa, om du hade läst länken ordentligt(alls?) så hade du sett att detta kan hända även när man följer instruktionerna. Dessutom så var ju inte detta råd riktad till dig direkt då din bil inte ä känslig för detta på samma sätt. MVH: Sakke |
|
|
Jo kitet står och ser fint ut i garaget efter jag sålde krutis:) Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.