AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.157

Importera m5a, konstad?

Lindeberg
Undrar om någon kan säga ungefär vad det kostar att reg om en m5a E39a?

10000:- eller är det mycket mer?

Mvh Ola
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Har du kollat i importguiden? Länk

///Johan
Lindeberg
Har läst där rätt mkt nu men får inte ut en kostnad?
2000:- för besiktningen i sverga + 1500 skrotavgift?:S

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej och god fortsättning föresten..

Här har du en länk om hur mycjet det kostade mig:

Länk

Mvh Jimmy
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Har själv importerat 2 bilar nu och kostnaden beror helt på var i tyskland du ska köpa bilen.
Ser att du bor i malmö så resan genom sverige blir ju inte särskilt lång :)
Förra gången gjorde vi så att vi körde först ner en helg och tittade på bilen för att inte förlora en massa pengar om det inte blev någon affär och man skulle växla tillbaka en massa euro på forex.
Detta får man ju räkna på om det är lönt. En bil för 5000 euro kan du ju köra på vinst eller förlust, kostar säkert mer att köra ner två gånger än vad du förlorar på eventuell tillbaka-växling av valutan.
Men om du är intresserad av en M5 E39 och inte är HELT 100 på att du ska köpa den och har fått så god kontakt och förtroende för säljaren så tycker jag att du ska ta dig ner och titta på den först, eventuellt en helg eftersom det inte går att göra ett ägarbyte då heller.
Väl nere och du har bestämt dig för att köpa bilen så kostar ägarbytet lite, bl.a. en 2 veckors trafikförsäkring, skyltar för resan hem och lite sånt för ca 1000-1500 kronor (minns inte exakt vad det blev för mig).
Väl hemma med bilen ska den vägas för ca 200 :-, reg. bes. för ca. 1000 :-, skrotavgiften på ca. 1500 :- ska betalas, skatten är ju aldrig betald på en utlänsk bil så den kommer ju också, nya svenska reg. skyltar och lite sånt.
Sen gnäller säkert försäkringsbolaget också och vill ha nyckelintyg (att där bara finns dem nycklarna som du har till bilen (kan fås hos bmw mot en kostnad på ca 1000 :- tror jag?)), kanske vill dem även att du ska ha stöldmärkta rutor så det går på ett par hundra också har jag för mig.

Det här blev nog ganska långt :)
Men jag tycker absolut att du själv ska importera om du har möjlighet till det.
En fördel är ju om säljaren kan lite engelska men det går om du kan lite tyska också!
Lycka till!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.