|
|
|
|---|---|
| Hur funkar er servo, har faktiskt äntligen hittat en 528 som är riktigt intressant, men servon är faktiskt ganska trög, man klarar inte med tummen å pekfingret å snurra ratten stillastående, nja kanske men även när man kör upplevde jag den ganska trög inget tjut eller liknande från den samma tröghet stillasående som körande, några ideer? | |
|
Hej! Har bilen m-sportratten? Körde själv en 528:a med en sådan (rätt liten ratt) och då blir den hyggligt trögstyrd pga mindre "momentarm". Mvh Fredrik. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Servon är "trög" på BMW speciellt utan servotronic, men både gammel MB190 och Seaten går servostyrningen betydligt lättare på än min 540. Sedan är ju allt relativt vad som är trögt o lätt. Volvo 740 var betydligt sämre än min 528 utan servotronic tex. ///MVH Hasso Länk |
| Jag trodde det var för att behålla lite väggkänsla som Bmw valt att låta servon ha ett litet motstånd, det är väl inget fel i det. | |
| Ja den har m-sportratten, men när jag bytte från 4-ekrade till m-sportratten på min 535:a märktes ingen skillnad, men som sagt det kanske va servotronic på den kommer inte ihåg... | |
|
Det blir ju inte lättare om man byter ratt, snarare tvärt om med en ratt med mindre diameter. E39 med standard servo är inte direkt lättgående i ratten jämfört med många andra, men å andra sidan så har man riktigt god vägkänsla och feedback genom ratten för att vara en servostyrd bil. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.