AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.071

Hur är det med kompressor

Mr
91
Mr Bean
330ciM -04 E-46
Jag undrar hur det är med kompressor....får man montera in en kompressor/eller två i en 540 eller M5. Vad säger besiktningen om detta.
Jag har sett en M5:a som har kompressor, är lite sugen på den bilen. Men får jag köra med den på våra vägar.

Stone
Självklart inte!
Själv har jag en kompressor i
Mr
91
Mr Bean
330ciM -04 E-46
Bilen i fråga finns här på Autopower/Börsen.....är en M5. Ska man ge över 300.000 för en bil. Då vill man också köra den lagligt, i alla fall få den genom en besiktning.
Har själv en 540 -97.....blev det mycket mer pulver med kompressor?
M5:an har två kompressorer....de plus en del annat ska enligt säljaren göra ca:170 hk.
Hur mycket har de gjort på din Tommy?

Ser att du kommer från Uppsala....det gör M5:an också. Någon bekant till dig kanske?

Stone
Ja du FÅR montera in 1/2 kompressorer i bilen...Besiktingen kommer INTE att gilla det samt underkänna bilen om det upptäcks. Skall du vara laglig så får du inte köra på allmänna vägar med bilen eftersom den med största sannolikhet inte går igenom besiktningen om installationen upptäcks. Skulle den mot förmodan gå igenom så kan problem uppstå vid en eventuell krock eller liknande...
M5 ifrågan tror jag du kan läsa mera om här: Länk tror det är bilens ägare som har hemsidan...
Mr
91
Mr Bean
330ciM -04 E-46
Tackar Dawwe...ska kolla in den sidan...kan nog vara intressant.

Stone
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.