|
|
|
|---|---|
|
...förr i tiden gav man alltid hästarna lite extra havre på Jul för att de också skulle känna julstämningen. Normalt kör jag alltid bilen på 95 oktan. Jag har dock haft en tradition de senaste 10 åren att alltid tanka bilen med 98 oktan över Julen så att "hästarna" får lite extra gott att smutta på i jultider... Och precis som förr i tiden är det inte bara hästarna som njuter!!! God Jul på er Alla! /Lydhig | |
| Jag tvättade bilen för första gången på snart 2månader (den strulade så sist jag tvättade den, så har inte vågat köra den i maskintvätt, så först idag hade jag tid och lov att låna kompisens tvätthall), full tank och fylla spolarvätska! Bilen ska stå över jul, så tyckte den kunde få vara lite fin då! Han tyvär inte städa ur den invändigt, vilket hade vart trevligt. | |
|
heheheh mina kusar är lite bortskämda. de får V-power. men med tanke på bensin priserna är det inte omöjligt att kusarna får havre eller hö i fortsättningen. god jul! |
|
|
Min 328 får nya 18"are, M3-E46-speglar, en sänksats, AC-Schnitzer pedaler, kolfiber-emblem fram och bak, mugghållare samt en ny MP3-stereo Min Z3 får kolfiber-emblem, kolfiber-splitters till M-fronten, ställbara krängningshämmare, en ny skinnklädd mittkonsoll från en bil med utökad skinninredning, en belyst M-knopp och 6 nya JBL högtalare. Busbilen ska få en ny låscylinder på passagerardörren samt en ny dörrsida på samma dörr samt en ordentlig service i mellandagarna när man är ledig 98-oktan är något jag alltid skämmer bort mina bilar med. =) Mvh Henrik |
|
| Funderar på Mr Cap eller Dietec till 330:n, 98 oktan får den jämt. Varför är förresten Dietec så mycket dyrare??? | |
|
En uppsättning sommarfälgar (M3 Contour) med nya däck blev min julklapp till 3:an. Nå 98 oktan eller V-power blir det inte till det slöa aset. Havren får femman. __ BMW - When you need power and comfort. |
|
kicken |
nic_name!! ...det här MRcap? ..o.s.v vad är det för nåt? har aldrig testat själv t.e.x om du vaxat bilen själv och som jag blåser det ofta med högtryck,varmvatten i egen hall, då är det kalas att se hur skiten rinner av.. men "vaxeffekten" varar inte för evigt....vet du nån/ annan om det funkar bättre med mr cap eller? ..om man tvättar ofta..? m.v.h /kicken kicken |
|
lydhig. Om det nu inte bara är hästarna som njuter, varför inte fortsätta med 98? |
|
| hej.min bil får en m vinge och inspection2.god jul | |
|
Det blev en noggrann jultvätt idag, sedan ska jag beställa Ditec+Glastec+Protec i mellandagarna :) kicken: Sök på bilvårdsavdelningen här på forumet. Där har du hur mycket info som helst :) God Jul! /JuleKatten |
|
|
Vinterbilen har fått ny bakvagn med skivor, ny tank å ny vindruta =) Så nu väntar jag bara på snön så man kan ut å sladda lite. Caben Har fått ett överdragstäcke, ny kamrems sats å lite nya oljor. God (h)jul på er allihopa =) // Henke |
|
| Julbad :-) nytvättade o fina. E34an får vita blinkerglas och E39an nya bromsbelägg. God hjul! | |
| m3 speglar eller angel eyes inte bestämt mig ännu :p | |
|
Min bil fick en ny lambdasond och ny vevaxelgivare! Nu ska den få en stortvätt på måndag eller så, har inte tvättat på en vecka men kört rätt mkt och den ser rent förjävlig ut! Jävla skitväder.. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Min M635:a fick sig en uppsättning nya insugsbälgar, och polerade slangklämmor och kupolmuttrar igår! Förhoppningsvis kommer den nybeställde varvräknaren snart också! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
kicken |
ok! man tackar /julekatten :-) ...ska kolla, god jul! själv.. min bil får nog en tvätt när den står still på juldagsmorgonen.;-) kicken |
|
Min vagn fick nytt fördelarlock idag som tidig julklapp, men imorgon får den det mest önskat. Nya stift. -- Markus |
|
|
Ha ha, lydhig; -du är skön! Varför kör du inte på 98-oktan hela tiden? _____Vraum!_____ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.