|
|
|
|---|---|
|
Vet någon ungefärligt pris för att montera stötdämpare samt fjädrar runt om på en 523-E39?, alltså endast bytet, kitet har jag. //Roger BmwCS #5251 | |
|
Bytte till Sachs Performance å då hade jag köpt alla grejer själv samt monterat ned hatthyllan i förväg. Jag betalade 3300 spänn (inkl moms) för bytet hos en mitsubishi återförsäljare. Glöm ej sedan att lägga på ytterligare kostnad för hjulinställning |
|
|
Finns det någon som kan ombesörja bytet i sthlms-området mot skälig ersättning? //Roger BmwCS #5251 |
|
|
Att byta fjäderben brukar inte vara någon större match, Har du lite tid/tålamod/verktyg så grejjar du bytet själv. Titta på Länk så ser du hur busenkelt det sitter där bak (lossa krängningshämmarstaget, lossa nedre bulten samt övre fästet inifrån i kupen/bagageutrymmet), lite mer jobb fram men hyffsat "straight forward". Lite "special verktyg" behövs dock, så som "fjäderkompressor", hylsa som passar stötdämparens kolvstång samt lite olika "avdragare" för att få loss leder i framvagnen (dessa kan sitta bra ibland). Köp även nya dammskydd samt gummidetaljer till fjäderbenen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.