|
|
|
|---|---|
Transocean |
Trodde jag i alla fall! Haft bilen i 3 år och tyckte att den börjat gå som en påse med nötter. Så fel man kan ha! Var i Tyskland förra helgen och hyrde en bil på flygplatsen i Düsseldorf. Det blev en renault grand scenic med 1.9 liters commonrail diesel. Vilken jä..a buss den var att ratta. Gick skapligt i stadstrafiken men på autobahn...blääh! Den spygröna digitalspeedometern visade en hissnande topfart på 195! Tog förresten en evighet att nå dit. På vänsterfil lekte M5:or och 911:or med varandra! Fan vad sur man blev. Lyckligtvis så fick jag besökt Michael Schumachers hemstadt Kerpen och körde en hel morgon med gocart på utomhusbanan (inomhusbanan verkade vara endast för grupper). Från Kerpen körde jag till Bryssel och till min stora förvåning låg Spa-banan mellan dessa städer! Tyvärr hade jag inte tid att besöka Spa, annars hade jag kunnat försöka parkera den äckliga franska bussen på Spas berömda "the bus-stop"!!! Hemma i Norge hoppade jag i 530:n och plötsligt kändes det som om alla de¨"försvunna" hästarna hade hittat hem igen. Den låter rätt, axar rätt och har en helt grym väghållning jämfört med dagens franska höghus! Har gått i bilbytartankar och funderat på 520D men nej...även den nästa bilen kommer att ha 8 burkar under huven. Man lever bara en gång och kul ska man ha mens man kan! Juha |
| kuriosa: har du v8 i din 530? | |
Conan999 |
Japp jag med Conan999 |
|
CiM: Länk Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.