|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att byta växellåda i min 735i -91. Innan jag började jaga efter lämplig Getrag 260 gjorde jag digra eftersökningar bland gamla trådar här på AP. Det jag snappade upp var att det tvunget skulle finnas två hål i sprängkåpan för varvtalsgivare samt tändlägesgivare till Motronicen. I övrigt skulle växellådor äldre än -85 undvikas pga klena lager. Sagt å gjort hittade jag en låda från en 535 -87 med de båda hålen i sprängkåpan. MEN - när jag plockade ner den sjuka lådan från min bil igår upptäckte jag att på den fanns minsann inga hål och än mindre några givare. Vad beror detta på? Har jag missupfattat helt? Övergavs placeringen i sprängkåpan för nämnda givare på senare versioner av Motronic? Hursomhelst är det ju inga problem - hade ju varit värre om läget varit tvärtom.. Men nyfiken blir jag! | |
| Hålen finns bara på bilar med det äldre Motronic-systemet, tex E23, E24 samt E28 med M30B34. På nyare bilar, som tex E32, E34 samt vissa E24, sitter det M30B35 och motsvarande givare sitter då i framkant på motorn. Så till din E32 med M30B35 behöver du ej dessa givarhål! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.