|
|
|
|---|---|
rsarits |
Har precis varit i San Francisco och bland myckat annat tittat på bildelspriser. I USA skall man bo om man åker bil!!! Kollade på mycket, men lite prisjämförelser: Brembo bromsskivor fram $36/st 260:- NGK tändstift $3:60/st 26:- NY AC kompressor $250 1750:- Bromsok fram $200 1400:- Oljekyl till automatlådan $285 1995:- Alla priser avser E34 530/M60 Ställen jag kollade på var Pep-Boys och Kragen autoparts, två av de större kedjorna. |
| Kanske läge att börja importera därifrån då? | |
|
Har varit i USA några gånger nu, håller med, billigt, men en del är ju att dollarn är relativt svag just nu. Har i övrigt beställt rätt mycket från USA, det tråkiga är ju momsen och tullavgifter man åker på vid import. Men går ju att komma runt dem, då blir det trevligare. Köpte en AC-kompressor nu senast till sommarbilen, kostade 15-papp billigast i Sverige, kunde få en för 7 i tyskland, köpte en fabriksrenoverad, plomberad från USA, 1800:- med frakt och allt. Då tog ej tullen den, hade planerat införseln bra :) |
|
Transocean |
Helt riktigt, beställde en radar/laser-varnare från staterna ett par månader sedan, 740 norska kronor fick jag ge för den, här i Norge kostar samma pryl 1800 norska kronor! Tullen öppnade inte paketet. Hade jag åkt på moms och tull hade det ändå blivit billigare! Juha |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.