AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.123

Börjar ångra att jag köpte v8

Du
33
Duffy
535IA -97
Efter att jag sålt min -97a 535 (vilket jag ångrar bittert) har jag inte kunnat hitta en bil som går att jämnföra med den. Ett antal 528 touringar har jag testat men skillnaden är milslång, jag måste på nåt sett försöka bli av med tankarna på 535:an och hur den va å ratta, iåf kanske inte samma körglädje i en touring som i en sedan men men, det kanske är som dom säger engång v8 alltid v8?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Enda sättet att glömma 535:an är att köpa 540 =).

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Visa användare
586
wdac
325i -05
tror inte det beror just på V8an, beror mest på antalet hästar i hagen :)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jo V8 är något speciellt. Och man blir populär hos sin lokale Shellhandlare!

Själv har jag lämnat in Katten på verkstad (den har ont i ljuddämparen och låter som en fultrimmad Hemi från 60-talet) och puttrar omkring i en manuellt växlad hyrbil med halv motor (=4 cylindrar). Bilen i sig, en V*lv* S80, är det inget större fel på, jag är förvånad över hur väl jag trivs med den, men symaskinsmotor och röra i bensinen bildrar inte till en glad jul.

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Helga
Finns det fyror i S80???
Klenaste motorn är ju en rak femma på 140 hk.

//Helga
Håller med, det ÄR något speciellt med V8.

För något år sedan sa en god vän ofta "Det spelar ingen roll, jag har V8" oavsett vad som hände honom. Nu är det istället jag som kör V8 och först nu har jag insett vad han pratade om :)

Mvh
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Helt rätt, Helga. Jag missade en cylinder där. Men skillnaden är inte dramatisk...

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.