|
|
|
|---|---|
|
Haj. Undrar om det behövs en termostatpackning på 320an (E36an) Med vänliga hälsningar Patrik A | |
| de kan du fethajja att du behöver utan den läcker den som ett såll.. | |
|
ok, har inte fått hem bilen ännu så jag har inte kollat. Är det samma som til 318 eller vilka har samma? Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
jag vet inte om de mindre motorerna har samma termostathus som 2.0L och uppåt, men de är samma till 2.0L till 2.8L iaf, om det är original i bakelit så ta det försiktigt å korsdra, annars spricker skiten, om du har termostathus i alu behöver du inte oroa dig men korsdra iaf, |
|
|
ok, jag sitter och kollar termostater på nätet men det verkar inte finnas till 2,0an Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
packning eller termostat? köpa på nätet? asså köp på BMW, de är inte dyrt få får du gummie packningen med. jag kör även 88C året om utan problem. |
|
|
termostater finns det gott om men inte packningar Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
| gå till din närmaste BMW handlare de kostar inte många kr att köpa av dem, bättre de än att köpa nå tajkon tajkon på nätet. | |
|
jag sitter och kollar mekonomen och autoexperten. bär man byter; byter man hela huset eller hur ser det ut? Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
nej huset byter du inte bara packningen å termostaten, dock är huset i bakelit å spricker lätt, inte tappa eller dra snett då får du köpa nytt.. har du ett hus i Alu är de inga problem med det, men alu behöver också packning.. packningen skall ligga i en skåra i huset och termostaten sitter i blocket på motorn när du monterar, det skall även medfölja en rund packning för termostaten. packningen till huset är inte runt, den har en rätt så udda form och är orange när den är ny.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.