AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
924

Sänkningsats M5E39

Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Hej,kan någon hjälpa mig ang sänkningsats,jag hittar inga till M5an,tycker det är för mycket o lägga på en komplett väghållningssats när man är ute bara efter utseende.Så någon måste ha monterat nåt på sin m5a snälla HJÄLP.Tacksam för svar
Cobra suspension
Länk
(M5 E39) 30mm fram / 20mm bak

G-Power
Länk
G-POWER sport suspension springs G5 - 30 (M5 E39)
lowering front axle 30mm / rear axle 30mm

Beastpower
Länk
Kelleners Racing Springs (Front and Rear)
30mm fram & 25mm bak (M5 E39)

H & R 10mm fram (M5 E39)
Länk
Cobra sänkningssats till M5 E39 finns hos realcar .e-line .nu/
Pris: 2198kr
Länk
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Har någon av er monterat själv?
Jag har monterat en sänksats på min M5 E39, det tog ju någa timmar men man klarar det med vanliga handverktyg + en lämplig fjäderspännare såklart.

Hatthyllan va lite trixig att få bort men bara man lossade c-stolparnas klädslar så gick det bättre.

Glöm inte att beställa en tid hos en gummimoj för en hjulinställning när allt är klart.

Lycka till!
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
carfrigge:vilken märke har du,vad kostade den och hur mycket sänkte den?
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
www.realcar.se har också. Det är sista sidan inne på fjädring dämpning inne på E39 avdelningen.

Jag köpte mina fjädrar på realcar.se och märket är cobra.
Kolla in på deras hemsida för aktuell prislista och mått för sänkning.

Jag blev mkt nöjd med resultatet, går utmärkt att köra på dom flesta underlag (bor en bit ut på landet) och en stor del av komforten finns kvar.
En bonus är att den numer är jämnhög ist för att luta lite bakåt som många orginalbilar gör. Det är dock en smaksak!

Lycka till!

(tänk även på att många säljer endast framfjädrar ist för 4 st som det behövs för att sänka hela bilen.)

//Fredrik
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
carfrigge:Jag skull vara mycket tacksam om du kunde skicka en bild på din bil efter du sänkte den.:)
Ahmo:om du vill ha en bild snabbt kan ja skicka ett mms t dej, digitalkameran är på rep. efter ett liten "manöver" under nyårsnatten....

du kan maila nr om du inte vill lägga ut det här.
carfrigge@spray.se

Bättre ha än önska sej..
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
carfrigge:Jag har en dålig telefon så det är ingen ide,det är ingen fara då.Men tack i alla fall!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.