|
|
|
|---|---|
|
Hej, köpte en ny fläkt rem på mekonomen efter att den gamla slirat ett bra tag. Den remmen mäter 10*965. Den som satt där innan var 9,5*965 och motornords rem är 10*950?. Var tvungen att ta lös generator pga nedre bussningen var sönder. efter byte så går den inte att tvinga på den nya remmen? har kollat och det ser ut som om generatorn nuddar blocket på ett ställe. Så jag kan alltså inte luta generatorn mer mot motorn för att få på remmen, har även försökt tvinga på den genom att snurra på den med vattenpumpsremhjulet utan positiva resultat. så kom med förslag | |
| Ingen fler som har haft bekymer med att få på fläkt/vattenpump/generator remmen på en m20 motor? | |
| Gör så här: Sätt på remmen "så mycket det går" på så vis att den "matas på" när du kör motorn på starten...Är enda sättet för mig att få på servoremmen på min vinterbil (Passat). Vill du inte göra på detta vis så kolla att du verkligen fått korrekt dimension! | |
| Det där är riktigt struligt ibland, testa Dawwes knep, dra annars runt motorn med ett lågt spärrskaft då du styrt "trynfäste" så brukar den krypa rätt. | |
| okej, skall testa detta senare =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.