AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.323

Vad kan denna 330 E46 tänkas vara värd?

bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Då var det dags att skaffa sig en riktig bil då :)
Efter trassel och strul med min 320 är det dags för en 3 liters 6:a istället.
Bilen i fråga är denna: Länk dock en ganska stor näve pengar billigare än utsatt pris. Så vad tror ni, är hon värd att lägga 220000 på?
Ja, det tror jag, om bilen är i det skick man kan förvänta sig. Fina fälgar! Själv är jag såld på M-sportpaketet, men klarar man sig utan det så är nog den här bilen ett bra val!
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Har självfallet inget emot M-sportpaketet jag heller, men vill man bara ha det visuella kostar ju inte det många kronor att köpa till. Vad som sen kan saknas i väghållning utan chassi biten i m-paketet går ju att lösa det med.
Köper hellre en snudd på perfekt bil och pillar själ allt efter som än en "färdig" kärra för samma pengar med betydligt större slitage.
Men det är bara min åsikt naturligtvis.
Då tycker jag inte att du ska tveka. Lycka till!
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Då kör vi på det :)
Då är ju nästa fråga vad som ska köpas till först för slantarna som blir över, lite roligare avgassystem eller m aerodynamiken...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag hade börjat med M-prylarna!

Lycka till med bilen!
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Jo det är sant, måste dock hitta nån som är både duktig och billig som kan spruta lite lack på paketet när jag köper det..
Vi kommer dock att köpa en Z4 av samma handlare, på den sitter ett Eisenmann system och efter att ha både stått brevid och kört bilen så kan jag bara konstatera att det är så en bil ska låta :)
Om man antar att det finns "vinterdäck i OK skick" till bilen, så säger Bilpriser.se så här:

Köppris 217 300 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 192 000-205 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Jag tycker definitivt att M-paketet behövs på denna bil...men det kommer nog att kosta 15-20000 inkl lack...
...men Eisenmann-systemet är väldigt trevligt det med, och det kostar, om jag minns rätt, ca 6000:-...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Glömde en sak: bilen har stått avställd sedan juni (hos handlaren?)...så det går kanske att få ner priset ytterligare...?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Priset jag fått är det lägsta jag får på den, slutade sm det ser ut nu på 237500 kr men då skickar han med en gps och nya vinterdäck, gör servicen det är dags för snart, ställer på och skattar samt besiktigar (körförbud nu då den missat en besiktning).

M-paket om du menad det av det som syns utanpå bilen kostar väl ändå 10900kr på på stylabilen.se va? En skvätt lack på det sen kostar ju knappast några 10000 så jag räknar med dryga 15 totalt, sen ett avgassystem på det så bör det sluta nån tusenpeng över 20 och det går ju att leva med.
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Sen så får jag fram 226400kr på bilpriser.se?
Med rätt modell, 2343mil, vinterdäck, service ok, metalic och småstad.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
bjorn_h, om du verkligen vill ha en bil med M-paker tycker jag du ska överväga att köpa en med originalmonterade grejor. Tror det kommer att löna sig den dagen du ska sälja bilen.

Jag letar själv efter en 330 touring med M-paket II. Finns en del med eftermonterad front och som kallar det M-pkt. Dessa bilar går bort för min del. Jag har ingen erfarenhet av Stylabilens prylar men jag är de verkligen jämförbara i kvalitet och passform med originaldelar? Jag skulle tänka två gånger innan jag skruvar på nåt annat än originaldelar på en så pass ny och fin bil.
Paketet är mer än bara fronten, exakt vad det innebär på coupen har jag inte 100% koll på.

Annars är det en fin bil som jag tycker ser bra ut även utan M-pkt.
-03:ans facelift på coupen är riktigt trevlig.

Hoppas det löser sig bra och smidigt med din 320 -00-01.

Racerbilen: Länk
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Hej!
Ja något annat än orginal grejjer är ju inte aktuellt och det har dom ju på tex. stylabilen det också.

Skälet till att denna bil är så intressant för mig att jag kan tänka mig att skruva dit m-pkt osv. i efterhand är förutom att jag är nöjd med pris, skick och mil, att jag handlar den tillsammans med min pappa som samtidigt köper Z4:an som står där. Vilket innebär att han lånar mig dom pengarna som måste till emellan 320:n och den här vilket i sin tur innebär 0% ränta (mest för att han absoulut vill jag ska handla hos aukt. BMW handlare).
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Då var den köpt då :)
Åker upp och hämtar den i slutet på nästa vecka... :)
Grattis! Till 2 st underbara bilar.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.