AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.711

Trasig vakuumslang,går bilen att köra?

Mi
345
Michél
E87 118d -08
Hej!

Vakuumslangen som går mellan ventilkåpan samt trottelspjället har gått av i ena änden,så nu är slangen för kort för att kunna monteras på ventilkåpan.

Kan jag köra bilen ett tag med den defekten eller är det någon fara?

Vad kostar en ny slang? :)
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Kommer troligtvis att gå magrare än vanligt, kan ju leda till höga förbränningstemperaturer, hög avgastemp, brända ventiler, skadade kolvar osv.

Sen om de händer nåt e en annan fråga? De går inte att tejpa i hop den tillsvidare?

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Slangen är hård som bakelit,troligen samma som monterades på fabrik 1987.

Jag testade att lägga slangen i varmt vatten för att den skulle mjukna lite. Det fungerade till att lyckas montera den vid trottelhuset samt dra den ner till ventilkåpan.

Saknas sedan drygt 1-2 cm på slangen,så jag antar att det bästa är att fixa en ny,OM det möjligtvis inte skulle fungera med en mindre mängd silvertejp. :)
ventil kåps ventilationen menar du? slit bort hela skiten... det gjorde jag med min och pluggade hålet in i spjäll huset.... vem fan vill ha överbliven olja in dit???
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Fredrik:

Precis!

Jag fick för mig att den skulle leda vakuum från motorn till spjällhuset?

Hur pluggade du igen det hela?

Inga risker?

Tack för ett bra svar!
i sverige får ingen olja eller bensin släppas ut utan att förbrännas...
jag satte en slang stump från spjäll huset med en aluminium plugg i sen låter jag ventil kåps ventilatioen vara öppen... den ska nog inte plugga tror jag känns som om bilen vill ha mer luft in i ventil kåpan så kan den väl få det där ifrån..
sitter ju till o med en från broms servot... den åkte den med... ska försöka skicka med en bild på hur min blev...
[URL=Länk
lycka till
vet inte om länk jäveln funka men skicka din mejl annars så får du några bilder på mina lösningar...
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Länken fungerade ej!

lundbeck100@hotmail.com är min mejl! :)
you have mejl...
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Tack för mejlet!

Förstod hur du menade nu. :)

Gillade modifieringen du hade gjort,såg grymt ut!

Har du lust att beskriva hur du gått tillväga?
en jävla massa tid och polering och sen tig svetsat in div rör allt gjort i rostfritt 3"
blå samco med 22mm klammor som kostade 126:- styck!!!! och jag köpte 20st.....
nästan 3k i klammor..... fick rabbat som tur va.
bytte ut den fula gummi bälgen som gick från spjäll hus till lmm med en polera 3" 90 böj. tiggade in en vikel i botten på böjen till tom gångs motorn. sen helpolerad intercooler med polerade 3" hela vägen dim ljusen rök istället ser man bara 2 fett polerade böjar som sticker ut där nu... ser i mina ögon för jävligt ut... måste få tag på en ny frontspoiler...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.