|
|
|
|---|---|
| Jag är på g att ev.byta upp mig till 530d är bara lite nyfiken på er som redan haft 530d länge vad ni haft för eventuella problem förutom rena slitdelar när det börjar närma sig eller gå över 20 tusen mil .. | |
| Byta oljor och lita på turen | |
| Så du har bara haft tur hittills då ? *S* | |
|
Hej! När de börjar dra iväg så pass många mil så kan de naturligtsvis börja komma lite krämpor, de kan fungera många mil till de är nog omöjligt att garantera att de inte händer någonting, men ju flera mil desto mera tur behöver man.Min 530 da har gått över 20t mil och är i bra condition än peppar peppar ta i trä. Många mil. |
|
|
Min 530D har gått ca 20 tusen mil nu, har bara hunnit köra ca 2 tusen sen jag köpte den. Har fått byta hardyskiva, och skarvamuffarna el vad det nu heter på avgasrören. Bakvagnbussningar var nybytt när jag köpte bilen. Kondensorn ska även den bytas pga läkage. Har åkte en del Bmw nu senaste åren och har också fått reparera som aldrig förr... |
|
|
Ny LMM, Vevhusventilation, stag, stötdämpare, lite bromsdelar. Allt på garanti. Ska byta baklucka och huv. I övrigt den bästa bil jag har haft, jag har provat en massa andra märken, men den här är klart bäst. Har precis passerat 20 tusen. Min förra (MB 220 cdi) gick 45 T och gick kanonbra när jag sålde den. |
|
|
Problemet är ju att det kostar idag när det börjar gå sönder men det gör det iofs oavsett bilmärke den som jag troligtvis köper har gått precis 20 tusen så visst finns det funderingar..min TDS kom in i en period för några år sen då det bara var att byta det mesta vad gäller stag bromsar fjädrar stötdämpare samt pump både bak och fram, Har ni någon närmare uppfattning om hur mycket era bilar drar per mil i normal gubbkörning |
|
|
Hej! Min ligger i snitt ca.0,75 vid blandad körning och ca.1,2 med husvagnen som väger ganska mycket med alla tillbehören i (Polar 620) kolla pixlarna i instrumentet dom brukar tröttna efter dom milen.Kolla så att växel lådan sköter sig om de är en automat . Många mil. |
|
| Drar enl färdatorn ca 0,5-0,6 blandad körning. Motorväg i 120-130km/h drar den under 0,5. | |
|
Ok..det är så pass min TDS är inte så billig längre men den har gått över 30 tusen Såg det stod en till synes mycket fin 530d -01 på bmw i Vimmerby med mycket utrustning men det är inte den jag är spekulant på |
|
| Blandad körning ligger min på 0,76, långresa jämn mjuk körning, ca 0,6. | |
| Min 330d Manuell ligger på 6.3 enligt färddatorn. Kör fint för det mesta. | |
| Se upp med automatlådan.Har varit en del ras i Tyskland på GM-lådan,som sitter i dom.Är dock osäker på om den satt i alla årsmodellerna,eller om den byttes ut senare. | |
| Är GM låda i alla 530d samt 330d också tror jag ,vet att att det är ett problem och det är dessutom bara ny låda som gäller vid ras | |
|
jag är på G och skall köpa en 530d-01 som gått 16000 (kan man hoppas) Tänkte betala 140' för denna import, men är orolig för diesel pump skall hålla. Har hört att det kostar en fömögenhet att byta. Har haft en 525tds-98... men behöver ändå råd på vad man skall kolla tack Torbjörn |
|
| Insprutspumpen är nog ingen fara däremot 99-00 hade problem med att pumparna gick ner sig med spån i systemet som följd men det är åtgärdat till 01 | |
| Nu så just hemkommen från Halmstad med en 530DaT och det verkar bara bra hittills | |
|
Ja då får man gratullera till en mycket fint köp. Har en manuel själv och de är en skönhet att gå bra, frågan är när man ska byta nästa gång vill man nog inte ha en mindre diesel. |
|
| gto80. Grattis till bilen. | |
| Sen att den tydligen har all utrusting som går att få gör ju inte saken sämre..alltid kul med med mycket grejer även om det inte behövs | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.